حجت‌الاسلام مبلغی:

آیت‌الله موسوی اردبیلی به موضوعات فرهنگی از زاویه فقهی و علمی نگاه می‌کرد

کدخبر: 2075394

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی درباره مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: این مرحوم از خاستگاه فقهی و علمی به همه موضوعات اجتماعی و فرهنگی می‌نگریست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام احمد مبلغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری درباره نقش و خدمات مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: این مرحوم نقش و خدمات غیر قابل انکاری در انقلاب دارد و از یاران امام (ره) و یاور رهبر انقلاب بودند.

وی در ادامه افزود: آیت الله موسوی اردبیلی فردی اجتماعی و علمی بود و از خاستگاه فقه و مسائل علمی به موضوعات اجتماعی و فرهنگی می‌نگریست. آن مرجع فقید در بحث‌های فقهی مطالعاتی و اجتماعی رویکرد خوبی داشت و از همین رو تحلیل خوبی در فقه ارائه می‌کرد و از این لحاظ می‌توان برای مطالعات فقهی در حوزه، فصلی برای نگاه و دیدگاه‌های این فقیه راحل باز کرد و نسل نو در حوزه می‌تواند از فقه ایشان و آثار به جای مانده از آن مرجع فقید نهایت استفاده را ببرد.

حجت‌الاسلام مبلغی اظهار داشت: نقش مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی در انقلاب غیر قابل انکار است، این مرجع تقلید از یاران امام راحل و یاور رهبر انقلاب بودند.بعد از انقلاب نیز در شورای انقلاب حضور داشتند و در مسئولیت‌های که امام راحل برای ایشان در نظر گرفته بودند حضور بسیار جدی داشتند و نقش موثری ایفاء می‌کردند.

وی در ادامه گفت: مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی جزء شخصیت‌های مطرح نظام بودند و زمانی که به قم آمدند در کسوت استادی و مرجعیت جایگاه خوبی پیدا کردند.

آن مرجع فقید واجد ویژگی‌هایی بود که در ساختار نظام و حوزه‌های علمیه به او جایگاه ویژه بخشیده بود؛ از جمله خدمات ایشان به جامعه اسلامی تأسیس دانشگاه مفید و فعالیت در دانشگاه و رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و دینی بود.

ارسال نظر: