سوژه‌های مردمی جلوی دوربین مدرسه سینمایی عمار رفتند

کدخبر: 2100360

مدرسه سینمایی عمار همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، تولید پنج اثر مستند درباره سوژه‌ها و حرکت‌های مردمی را آغاز کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدرسه سینمایی عمار همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، تولید پنج اثر مستند درباره سوژه‌ها و حرکت‌های مردمی را آغاز کرده است.

بنابرین گزارش، مستند «مرثیه سرود» به کارگردانی محمدحبیبی منصور یکی از این آثار است که به گروه سرود آباده به عنوان یکی از معروف‌ترین گروه‌های سرود دوره انقلاب می‌پردازد و در شهرهای آباده، یزد و تهران تصویربرداری می‌شود.

گروه سرود آباده که بعد از انقلاب هم اجراهای خودش را ادامه داده، اولین گروهی است که در جماران و حضور امام خمینی(ره)، همراه با «اُرگ»، اجرای سرود داشته است.

«ابوالقاسم صدیقی»، راننده کامیون و از دوستان رهبر انقلاب در دوران تبعیدشان در ایرانشهر سیستان و بلوچستان، سوژه مستند بعدی مدرسه سینمایی عمار است.

«رفیق قدیمی»، مستند پرتره‌ای به کارگردانی امیرحمزه مشایخی درباره شخصی است که رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود درباره او گفته‌اند «در دوران پیش از پیروزى انقلاب، بنده در ایرانشهر تبعید بودم. در یکى از شهرهاى هم‌جوار، چند نفر آشنا داشتیم که ‏یکى از آن‌ها راننده بود، یکى شغل آزاد داشت و بالاخره، اهل فرهنگ و معرفت، به معناى خاص کلمه نبودند. به حسب ‏ظاهر، به آنها عامى اطلاق مى‌شد. با این حال جزو خواص بودند. آن‌ها مرتّب براى دیدن ما به ایرانشهر مى‌آمدند و از ‏قضایاى مذاکرات خود با روحانى شهرشان مى‌گفتند. روحانى شهرشان هم آدم خوبى بود؛ منتها جزو عوام بود.»

«دیوارهای دوست‌داشتنی»، عنوان اثر بعدی مدرسه سینمایی عمار است که به کارگردانی مستندساز سبزواری، حسین گلزار در مرحله تولید قرار گرفته است.

این مستند سعی دارد بخشی از حرکت‌های مردمی دوران انقلاب اسلامی را که بر دیوارهای شهری نقش بسته بود، روایت کند. سیدمحمد جوزی، از فعالان فرهنگی و رزمندگان دفاع مفدس، راوی این مستند تاریخی-مردمی است.

چهارمین مستندی که مدرسه سینمایی عمار ساخت آن را در روزهای ماه مبارک رمضان کلید زده است، مستندی با عنوان «مسجد محل» درباره یکی از مساجد محلات منطقه 13 تهران است.

این مستند به کارگردانی میثم کریمی و در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه در مرحله ساخت قرار گرفته و روایتی از مشارکت کسبه و مردم محل در کارهای خیر و کمک به نیازمندان است.

«پَسکَت»، عنوان مستند بعدی مدرسه سینمایی عمار است که به معرفی یک صندوق قرض‌الحسنه خانوادگی خاص می‌پردازد که به راحتی قابلیت الگو شدن برای اجرا در میان دیگر خانواده‌های ایرانی را دارد و می‌تواند جور نهادهای دولتی را بکشد.

این مستند که به کارگردانی محمدحسین بزرگی تولید می‌شود، تدوین اولیه شده و پس از اضافه شدن برخی تصاویر تکمیلی که تا پایان ماه رمضان صورت می‌گیرد، در مرداد ماه آماده نمایش می‌شود.

ارسال نظر: