اخبار آرشیوی

کدخبر: 210129

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی: تا پایان دوازدهم فروردین، استان قم از لحاظ تردد گردشگران و استان مازندران از لحاظ اسکان و اقامت، در میان استان‌های دیگر رکورددار بودند

شهباز یزدانی با بیان این مطلب اظهار داشت: ورودی گردشگران نوروزی استان قم از 27 اسفند تا 12 فروردین، 13 میلیون و 145 هزار نفر - سفر ثبت شده است. در استان مازندران هم 8 میلیون و 852 هزار نفر - شب اقامت ثبت شده است.
به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری شهباز یزدانی، رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور اظهار داشت: با تجمیع آمار دریافتی از استان های سراسر کشور، استان قم با ثبت 13 میلیون و 145 هزار نفر - سفر، پذیرای بیشترین تعداد مسافران ورودی بوده است. این مقام مسؤول استان های حائز رتبه در بخش نفر - سفر را استان های مازندران، اصفهان، فارس و بوشهر عنوان کرد. یزدانی همچنین با اشاره به اینکه شاخصه نفر- شب اقامت نیز با رشد 6/27 درصدی رو به رو بوده است، اظهار داشت: این درحالی است که تا پایان دوازدهمین روز از نوروز 50 میلیون و 563 هزار نفر - شب اقامت به ثبت رسیده است که این آمار در سال گذشته 39 میلیون و 610 هزار نفر - شب اقامت بوده است. رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور، استان مازندران را در بخش اسکان مسافران دارای رتبه نخست معرفی کرد و ادامه داد: بررسی شاخصه نفر - شب اقامت در آمارهای دریافتی نشان از آن دارد که استان مازندران با ثبت 8 میلیون و 852 هزار نفر - شب اقامت، بیشترین گردشگران نوروزی را اسکان داده است که این آمار در مقایسه با سال گذشته معادل 7 میلیون و 761 هزار نفر - شب اقامت، رشدی برابر با 14 درصد را به دنبال داشته است. گفتنی است پس از استان مازندران، استان فارس، گیلان، بوشهر، خراسان رضوی و اصفهان نیز به ترتیب، زمینه اقامت بیشترین مسافران نوروزی را فراهم آورده‌اند.
ارسال نظر: