گزارشی از پشت صحنه برنامه «من و شما»

صداوتصویر ما را از برج آزادی دریافت می‌کنید!/ «من و شما» فرصتی طلایی برای ظهرهای بی‌رمق جمعه

کدخبر: 2117130

«من و شما» ظهرهای جمعه پخش می‌شود، همان ساعاتی که خیلی‌ها آن را به کلافگی می‌گذرانند و حالا این برنامه توانسته فرصتی طلایی برای ظهرهای بی رمق روزهای جمعه باشد.

خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: برنامه «من و شما» مدت کوتاهی است که در یکی از بدترین و به اصطلاح مرده ترین زمان ها یعنی سر ظهر جمعه از شبکه شما پخش می شود. اجرای این برنامه را آرش ظلی پور برعهده دارد و در همین زمان اندک توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

اجرای خوب مجری، انتخاب مهمانان ویژه و توجه پررنگ به پشت صحنه کنسرت های موسیقی از جمله مواردی است که این برنامه را از مهجوریت خارج کرده و به برنامه ای دیدنی تبدیل کرده است.

حاشیه سازها نه، حاشیه بازها

دو سه ماهی می شود که شبکه شما در کنداکتور جمعه ظهرهای خود برنامه ای قرار داده که سروصدای زیادی به پا کرده است و به خوبی دیده شده، برنامه «من و شما» که هر هفته علاوه بر شبکه شما، از 14 شبکه استانی نیز به صورت همزمان به روی آنتن می رود. یکی از نکات جالب توجه این برنامه تلویزیونی که مجری آن آرش ظلی پور (دوست و همراه احسان علیخانی در برنامه های سه ستاره و ماه عسل) است، گفتگوهای پرتیتر و چالشی با مهمان های برنامه است، مهمان هایی که اکثرا چهره های خاص و مطرحی هستند که کمتر چهره شان را در قاب تلویزیون دیده ایم. برای اینکه حال و هوای این برنامه به خوبی دستمان بیاید، سرکی به پشت صحنه این برنامه کشیدیم و با عوامل ساخت آن گپ زدیم.

زیر میدان خاطره ها

برنامه «من و شما» در میدان آزادی ضبط می شود، یک استودیو جمع و جور که برای رسیدن به آن باید از بخشی از موزه و سالن سینمای این مجموعه عبور کنید تا به آنجا برسید. این برای نخستین بار است که از این استودیو استفاده می شود و حالا دیگر میدان آزادی هم به لیست بلند بالای استودیوهای ضبط برنامه تلویزیونی اضافه شده است. طبق کنداکتور پخش برنامه از ساعت 14 آغاز می شود، همه عوامل برنامه که حدود 15 نفر می شوند، مشغول انجام کارشان هستند تا هرچه سریع تر برنامه برای پخش آماده شود.

این برنامه مثل اکثر برنامه های تلویزیونی با سه دوربین ضبط می شود، البته یک دوربین جمع و جور برای ضبط پشت صحنه ها آماده کرده اند و یک نفر هم مسئول آن است. عقربه های ساعت به 14 رسیدند و آرش ظلی پور جملات ابتدایی خود برای شروع برنامه را تمرین می کند.

برنامه «من و شما» چون هفتگی است که به یک مهمان بسنده نمی کند و هر قسمت چند مهمان دارند. درحالی که همه چیز برای ضبط برنامه آماده است، نخستین مهمان برنامه وارد استودیو می شود. فریدون همتی استاندار قزوین که قرار است نخستین کسی باشد که در مقابل آرش ظلی پور می نشیند.

تهیه کننده و مجری برنامه به استقبال مهمان شان می آیند، بروبچه های صدابردار هم میکروفون آقای استاندار را آماده می کنند. 5 دقیقه از 14 گذشته و چراغ های استودیو را خاموش می کنند و همه آماده شروع برنامه می شوند. در همین حین هومن سیدی هم که مهمان اصلی این قسمت است وارد استودیو می شود.

عوامل برنامه از او نیز استقبال می کنند و باتوجه به اینکه این بازیگر با گریم جدیدترین اثرش به استودیو آمد، ترجیح داد که زیر دست گریمور برنامه ننشیند و در کنار استاندار قزوین نشست و مثل همه منتظر آغاز برنامه شد. بالاخره انتظارها به سر رسید و با 15 دقیقه تاخیر، آنتن در اختیار برنامه «من و شما» قرار گرفت، صدای تیتراژ در سالن پخش شد و همه عوامل آماده ضبط شدند.

یاعلی گفتیم و...

این قسمت از برنامه یک روز قبل از عید سعید غدیر به روی آنتن رفت و فضای صمیمانه و عیدانه ای داشت. ظلی پور اما برنامه را با فرازهایی از وصیت نامه سردار شهید مدافع حرم، حسین همدانی آغاز کرد. بعد از آن یک میان برنامه مرتبط با عید غدیر به روی آنتن رفت. بعد از این میان برنامه، مجری چند دقیقه دیگر صحبت کرد و ووله ای دیگر این بار در رابطه با حضرت علی (ع) به روی آنتن رفت.

در همین حین استاندار قزوین به روی صندلی مقابل ظلی پور نشست و بعد از بازگشت به استودیو گفتگوی این دو نفر هم آغاز شد. بهانه گفتگو با استاندار روز نهم شهریور بود، روزی که در تقویم به نام روز قزوین ثبت شده است و دلیل این ثبت نام هم پایتخت شدن این شهر در دوران صفویان است.

این گفتگو نزدیک به بیست دقیقه زمان برد و پس از آن نوبت به مهمان سینمایی این قسمت بود، هومن سیدی که از ابتدای برنامه در سالن حضور داشت و منتظر بود که در مقابل آرش ظلی پور بنشیند. نکته جالب توجه این بود که سیدی تقریبا یک ساعت قبل از شروع برنامه به پشت صحنه «من و شما» آمده و در ابتدا هم قصد نداشته که به مقابل دوربین برود، اما با اصرار عوامل برنامه و قانع کردنش قبول کرده در مقابل ظلی پور بنشیند و به سوالات او پاسخ دهد.

آدم های روی مخ

سیدی که به عنوان مهمان اصلی در این قسمت حضور داشت، بعد از مدت ها در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود و همه منتظر یک گفتگوی جذاب بودند. او در زمان گفتگوی مجری برنامه و استاندار قزوین، بیشتر حواسش به تلفن همراه خود بود کمتر پیش آمد که به بحث های شکل گرفته در این گفتگو توجه کند، البته این حس در میان خیلی های دیگر هم مشترک بود، چه بینندگان و چه کسانی که در استودیو حضور داشتند.

این بازیگر در بخش های ابتدایی حرف هایش کمی از خودش گفت و آدم هایی که به قول خودش «روی مخ هستند!» هنوز چند دقیقه ای از آغاز گفتگو نگذشته بود که یک میان برنامه 6 دقیقه ای صحبت های مجری و مهمانش را قطع کرد. در حالی که ال سی دی بزرگ استودیو چیزی از این میان برنامه پخش نمی کند، اما تلویزیون کوچکی که پشت دوربین مرکزی قرار دارد آن را پخش می کند، این میان برنامه یک کلیپ بامزه از اجراهای محمدرضا گلزار است و طوری چیده شده که گویا شخصی در حال گفتگو با گلزار است و او در قالب بخش های مختلف بعضی از قطعاتش به آنها پاسخ می دهد.

تعدادی از عوامل پشت صحنه در مقابل آن تلویزیون جمع می شوند و آن کلیپ را تماشا می کنند، سیدی هم که کنجکاو شده سرکی می کشد و مقابل او را خالی می کنند تا او هم صحبت های جالب هم بازی اش در سریال «عاشقانه» را دنبال کند. بعد از اتمام میان برنامه و صحبت های مختصری درخصوص گلزار، گفتگو به سمت جایگاه محبوب این روزهای سیدی رفت، که البته این بازیگر -کارگردان جواب جالبی به این بحث داد: «من در حال حاضر جایگاه خاصی ندارم و زمانی می توانم به جایگاهم در هنر افتخار کنم که به جایگاه اساتیدی همچون نصیریان، مشایخی یا پرستویی برسم. فعلابه واسطه پخش سریال «عاشقانه» جایگاه خوبی دارم و امیدوارم خدا کمکم کند تا این محبوبیت را حفظ کنم.

بعد از این صحبت ها سیدی درخصوص روزهای قبل از شهرتش و چگونگی ورود به این عرصه هم گفت، از روزهای اجرای برنامه کودک در شبکه استانی گیلان و تغییر مسیرش از اجرا به بازی که به دلیل اخراج از همان شبکه بود.

چهره شطرنجی

معمولا در هر قسمت برنامه «من و شما» حاشیه های ریز و درشتی در بخش گفتگو با مهمان ها به وجود می آید، حاشیه این قسمت هم گلایه های سیدی از تلویزیون درخصوص نوع برخورد با سریال «عاشقانه» بود. او به شدت از بخش خبری 20:30 که چهره او را شطرنجی کرده بودند و این سریال را یک سریال نامناسب معرفی کرده بودند دلخور بود و در بخش هایی از صحبت هایش هم گفت که به دلیل این دلخوری حتی نمی خواسته به این برنامه بیاید.

این بازیگر در انتهای صحبت های این بخش خود نیز با لحنی شبیه به کاراکتر پیمان در سریال «عاشقانه» گفت: «نمی دانم دلیل حساسیت های این مدلی چیست، به نظرم اگر با هم جنگ نکنیم بامزه تر است!» بعد از چند دقیقه باز هم میان برنامه ای دیگر پخش شد، در حین پخش این میان برنامه هادی قندی تهیه کننده و آرش ظلی پور چند عکس یادگاری با سیدی می گیرند، در همین حین سیامک عباسی خواننده پاپ که مهمان بعدی برنامه است هم وارد استودیو می شود و در صندلی های گوشه استودیو می نشیند تا نوبت به گفتگو با او شود.

قهر با شهاب حسینی

بخش انتهایی گفتگو با سیدی، بخش مربوط به تماشای عکس هاست، اولین نفر هم شهاب حسینی بود که سیدی در آن اعتراف کرد این روزها با هم قهر هستند، قهری که البته از طرف حسینی است و سیدی هنوز هم دلیل آن را نمی داند.

بعد از آن هم عکس هایی از پرویز پرستویی، حامد بهداد، لادن طباطبایی، اصغر فرهادی و امیر جدیدی روی LCD استودیو به نمایش درآمد. بعد از این بخش و در حالی که عقربه های ساعت روی 15:45 دقیقه بود گفتگو با هومن سیدی به پایان رسید و بعد از اینکه یک میان برنامه به روی آنتن رفت، سیامک عباسی که در همین چند دقیقه که در استودیو حضور داشت، دوبار لباسش را تعویض کرد ، به روی صحنه آمد و یک عکس یادگاری در کنار هومن سیدی و ظلی پور گرفت.

البته مسئول میک آپ اختصاصی این خواننده هم که با او به برنامه آمده بود، در این عکس یادگاری حضور داشت! بعد از این عکس یادگاری و بخش مربوط به یکی از اسپانسرهای برنامه، نوبت به سیامک عباسی رسید، خواننده جوانی که امسال از چهره اش رونمایی شد. این خواننده که در یک خانواده ادبی رشد کرده و خودش هم دانشجوی دکتری ادبیات است، دلیل اصلی منتشر نکردن عکس از خودش را مجاز نبودن آثارش دانست و گفت که دوست نداشته تا زمانی که مجاز بوده، عکس یا فیلمی از او منتشر شود، اتفاقی که عملی شد و او امسال چهره اش را برای علاقه مندان به صدایش نمایان کرد.

گلزار خواننده نیست؟!

در برنامه «من و شما» معمولا گفتگوی دوم زمان کمتری دارد، این اتفاق برای سیامک عباسی هم رخ داد و بعد از حدود 25 دقیقه از حضور او در برنامه، تیم تولید برنامه به ظلی پور اشاره می کردند که وقتشان تمام شده و باید برنامه را به اتمام برسانند.

بخش آخر این گفتگو هم بخش مربوط به نشان دادن تصاویر موزیسین ها بود، بخشی که کم هم حاشیه نداشت. عباسی در این بخش زمانی که عکس محسن چاوشی را دید او را رفیق بی معرفت خواند که چند سالی می شود از او خبری نگرفته.

زمانی هم که تصاویر مربوط به محمدرضا گلزار پخش شد، گفت که خوانندگی او را نمی پسندد و این بازیگر در عرصه هنرپیشگی و مدلینگ موفق تر خواهد بود. اظهار نظرهایی که همان موقع می شد حدس زد عواقبی را برای این خواننده در بر خواهد داشت و بعید نیست که طرفداران این چهره ها به صفحه او حمله کنند. بعد از این حرف های حاشیه ساز و درحالی که ساعت 16:20 دقیقه را نشان می داد، صدای تیتراژ برنامه در سالن پخش شد و این قسمت از برنامه نیز به پایان رسید.

در پایان برنامه هادی قندی که خیلی هم عجله داشت، با تمام عوامل خداحافظی کرد و به سمت فرودگاه رفت، عوامل برنامه هم در کمتر از چند دقیقه تمام لوازم مربوطه به صدابرداری، تصویربرداری، پخش موسیقی و... را جمع و جور کردند و استودیو ضبط «من و شما» به یک اتاق خالی و ساکت تبدیل شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: