«جشن تولد» با طعم حمله تکفیری‌ها

کدخبر: 2126945

فیلم سینمایی «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی و تهیه کنندگی مهدی فیوضی جمعه ساعت ۱۸:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران پویا ، فیلم سینمایی «جشن تولد» داستان خانواده ای سوری را روایت می کند که شب جشن تولد فرزندشان «رقیه»، مصادف می شود با حمله تکفیری ها به دمشق و حرم حضرت زینب (س) . این هجوم باعث می شود که این خانواده شیعه به همراه همسایه اهل تسنن شان از خانه به سمت محل امنی فرار کنند و تنها مامنی که می یابند حرم حضرت زینب(س) است. آنها در این مسیر با دو ایرانی و خانواده هایشان آشنا می شوند که برای زیارت به سوریه آمده اند؛ خانواده ای که زمانی در جنگ ایران و عراق در خرمشهر از شهرشان دفاع می کردند. در ادامه برای رسیدن به حرم و در بین راه اتفاقاتی برای این گروه رخ می دهد.

از جمله بازیگران این فیلم سینمایی می توان به احمد کاوری، علی رام نورایی، نادی خوری، امیه ملس، علی صطوف و ... اشاره کرد. همچنین «جشن تولد» در بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

در کارنامه لاجوردی؛ کارگردان و نویسنده این اثر؛ مستندهای بسیاری وجود دارد. فیوضی تهیه کننده «جشن تولد» نیز کارگردانی فیلم سینمایی «محرمانه تهران» را در پیشینه کاری خود دارد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: