در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سینما نیاز به ستاره دارد؟

کدخبر: 2131507

حبیب‌الله بهمنی در گفتگویی به مقوله حضور ستاره‌ها در فیلم‌‌های سینمایی و خروجی آن پرداخت.

حبیب الله بهمنی کارگردان سینما در پاسخ به این سوال که آیا اعتقادی به استفاده از بازیگران با دستمزد بالا در فیلم های سینمایی دارد در گفت وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مسئله اعتقاد نیست، بلکه شرایط سینما به نحوی حرکت می کند که به سمت ستاره پروری پیش می رود.

وی افزود: این مقوله هم حسن دارد هم عیب، حسنش به این است که مخاطب و سینما نیاز به ستاره دارد تا باعث همدلی و ارتباط بیشتر شود و به شکل درست از طریق آنها بتوان فیلم را به مردم ارائه کرد.

بهمنی ادامه داد: عیب آن این است که چون اقتصاد سینما درگیر مشکلات است شاید توانایی بر عهده گرفتن پرداخت های سنگین را نداشته باشد بنابراین بسیاری از فیلم ها به همین دلیل تولید نشوند. پس بخش هنری کم رنگ و بخش صنعتی پررنگ خواهد شد و سرمایه بر فرهنگ سینما غالب می شود.

این کارگردان اضافه کرد: با غالب شدن سرمایه بر فرهنگ و هنر، مضامین و محتوا تحت تاثیر قرار می گیرند و نتیجه آن می شود که حتی با بودن ستاره های گران در یک فیلم شاهد تخریب بخش فرهنگی خواهیم بود.

بهمنی خاطرنشان کرد: نظام سینما نیاز به ستاره دارد اما این باید با محتوا، مضامین و بخش فرهنگی به یک تعادل برسد تا خروجی منطقی برای سینما و مخاطب بوجود بیاید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: