میرلوحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امام علی(ع) مرد جاذبه ها بود

کدخبر: 2186495

حجت‌الاسلام‌ میرلوحی گفت:جاذبه امام علی(ع) به گونه‌ای بود که حتی کسی که دستانش توسط امام علی(ع) قطع شده بود، باز هم به امام علاقه داشت

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین میرلوحی کارشناس مذهبی و مدرس دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فضیلت والای امام علی(ع) گفت: شاید دقیق ترین تعبیری که درمورد امیرالمومنین علی(ع) می توان گفت، این است: «ها عَلی بَشرٌ کیفَ بَشَر. رَبُّهُ فیه تجلّی و ظَهَر»

وی بیان کرد: امیرالمومنین علی(ع) در بین مخلوقات بی همتاست و ویژگی خاصی که ایشان دارد این است که ولادت این امام بزرگوار در کعبه رقم خورده و با استقبال خداوند و ملائکه از فاطمه بنت اسد، رخ داده است. حضرت عیسی روح الله که دارای مقام بالایی هستند نیز اجازه تولد در خانه خدا را نداشتند اما امام علی (ع) با آن همه عظمت می تواند در کعبه متولد شود.

میرلوحی ادامه داد: بی همتایی دیگر امام علی(ع) این است که او مرد تضادها بود، و هم چنین مرد جاذبه و دافعه نیز بود؛ جاذبه امام علی(ع) به گونه ای بود که حتی کسی که دستانش توسط امام علی(ع) قطع شده بود، باز هم به امام علاقه داشت و در جواب طعنه زنندگان، اوصاف علی(ع) را بیان می نمود.

این استاد دانشگاه افزود: امام علی(ع) در مسیر خدا، خشن بود و دافعه داشت، و چون علی(ع) اینگونه بود، دشمنانی پیدا کرد که فرق سر او را در محراب شکافتند و فرزند او حسین بن علی(ع) را به این دلیل که از امیرالمومنین بغض داشتند، به شهادت رساندند.

وی در خصوص دیگر ویژگی امام علی(ع) اظهار کرد: امام علی(ع)، مرد همه جهادها بود؛ بزرگترین جهاد، جهاد نفس است، او راحتی های شب را کنار می گذاشت و شبانه روز به عبادت خداوند می پرداخت؛ امام علی(ع) مردی بود که نگاه نامحرم را از خود دور می کرد و اگر می دید که زنی در مسیر او در حال عبور است، مسیر خود را تغییر می داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین میرلوحی در پایان گفت: امیرالمومنین علی(ع) خشم خود را در جهاد با نفس کنار می گذاشت و در جریان مبارزه با عمر بن عبدود، هنگامی که بر صورت امام آب دهان انداخت، امیرالمومنین اندکی قدم زندند تا که از روی خشم آن دشمن را به درک واصل نکنند بلکه بخاطر خداوند این عمل را انجام دهند. امام علی(ع) مرد جهاد کبیر بود و در این جهاد با خوارج درگیر شد و فتنه آنان را کور کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: