انارکی در دیدار با "جبلی: حمایت از خط‌مقدم رسانه ملی وظیفه ماست

کدخبر: 2299965

احمد انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وظیفه ماست که بخش‌های خط مقدمی رسانه‌ملی را حمایت کنیم تا بتوانند در این عرصه تمام توطئه‌های دشمنان و رسانه‌های معاند را خنثی کنند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در این دیدار که نبی هزارجریبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی و محمدعلی پور مختار، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما گفت: شبکه های معاونت برون مرزی به عنوان صدای رسانه ملی در خارج از مرزها در میان رسانه های منطقه ای و جهانی جایگاه بسیار خوبی دارند و این افتخار ماست که در این راستا فعالیت می کنیم.

وی افزود: همکاران ما تمام توان خود را صرف می کنند که هم به وظیفه انتشار دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی در منطقه و جهان عمل کنند و هم مبلغ خوبی برای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی باشند و هم پیام انقلاب را به دوستداران انقلاب اسلامی و افکار عمومی جهان منتقل کنند. البته این مسیر سختی است چرا که با رقبا و دشمنان زیادی مواجه هستیم که تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارند.

جبلی تاکید کرد: با این همه ما تمام تلاش و جدیت خود را معطوف اجرای رسالت تبیین شده نظام برای ما که همانا رساندن پیام انقلاب و معرفی چهره واقعی اسلام و کشورمان به جهانیان است، ساخته ایم و فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حضور قدرتمند در جنگ نابرابر رسانه ای جهان و مقابله با جنگ نرم دشمنان را همچون چراغ راه و کلیدی برای اتخاذ تصمیمات مناسب سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم.

در ادامه این نشست، احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اهمیتی که مقام معظم رهبری درخصوص بعد برون مرزی فعالیت های رسانه ملی قائل هستند نشان از جایگاه ویژه این معاونت و نقش آن در ترویج ارزش های انقلاب دارد چرا که شبکه های این معاونت به نوعی ویترین نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| فصل دوم «بچه مهندس» از امشب روی آنتن دو/ انتصابات جدید در برون مرزی صدا و سیما

وی اضافه کرد: بسیاری از رسانه های معاند، همواره به دنبال نشان دادن چهره دیگری از ایران و اسلام هستند و تاکنون هم هزینه های زیادی برای ترویج ایرانهراسی کرده اند. در این شرایط این وظیفه ماست که بخش های خط مقدمی رسانه ملی را حمایت کنیم تا بتوانند در این عرصه تمام توطئه های دشمنان و رسانه های معاند را خنثی کنند.

پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما در دیدار با نمایندگان مجلس

انارکی محمدی در ادامه از لزوم اهمیت به نیازهای جوامع هدف و مخاطب شناسی در رسانه های برون مرزی گفت و تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل در رابطه با حضور رسانه های برون مرزی ایران در سپهر رسانه ای جهان این است که کشور عزیزمان را به کشورهایی دوستدار نظام و کشورهایی که شاید ایران را به درستی نشناسند، بشناسانیم و با استفاده از ظرفیت های شبکه های برون مرزی به معرفی شهرها و آثار باستانی و اماکن دیدنی کشورمان بپردازیم که خود عامل مهمی در رونق صنعت گردشگری خواهد بود.

«نبی هزارجریبی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات هم در این نشست با توجه به هجوم فرهنگی از سوی رسانه های عربی و غربی گفت: ساختار شبکه های معاونت برون مرزی با شبکه های داخلی بسیار متفاوت است و کار در این مجموعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با اینکه امکانات بسیار محدود است اما همکاران مان در این بخش با هوشمندی و درایت به قلب دشمن می زنند و همچون سربازان گمنام اقدامات بسیار تأثیرگذاری را انجام می دهند که شاید در صحن جامعه شناخت چندانی نسبت به اهمیت آنها وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: انقلاب امانت رهبر کبیر انقلاب در دستان ماست و همه ما زیر پرچم رهبری در حفظ دستاوردهای انقلاب و اعتلای آن وظیفه ای خطیر داریم ولی در این میان اصحاب رسانه در خط مقدم انتشار پیام انقلاب هستند و همین امر مبین جایگاه خاص آنان است که باید در حفظ و ارتقای آن بکوشیم.

ضمن این دیدار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف معاونت برون مرزی نیز دیدار کرده و از نزدیک با روند تولید خبر و برنامه های گوناگون آشنا شدند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: