اخبار آرشیوی

کدخبر: 250566

نشست بررسی "قیام ۳۰ تیر ۱۳۳۱" ساعت ۱۷ یکشنبه دوم مرداد با حضور محمود کاشانی، فرزند آیت‌الله کاشانی در کتابخانه تخصصی فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار میشود

علاقه‌مندان میتوانند برای شرکت در این برنامه به فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان کمیل شرقی مراجعه کنند.
به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب اسلامی، سلسله نشست‌های موضوعی «نیمه پنهان انقلاب» که هر ماه به نقد و بررسی یکی از ابعاد و دستاوردهای انقلاب اسلامی اختصاص دارد، این ماه با حضور محمود کاشانی، محقق و استاد دانشگاه به بازخوانی قیام 30 تیر اختصاص دارد. اصطلاح 30 تیر در فرهنگ سیاسی اخیر ایران به وقایعی اشاره دارد که در تیرماه 1331 در زمان نخست‌وزیری محمد مصدق در سراسر ایران رخ داد. 29 تیر آیت‌الله کاشانی در مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی اعلام کرد که «‌اگر قوام نرود اعلام جهاد کرده و خودم کفن پوشیده با ملت در پیکار شرکت میکنم» پس از این موضعگیری قاطع، مردم به خیابان‌ها ریختند و قیام 30 تیر شکل گرفت. سیدمحمود کاشانی فرزند آیت‌الله کاشانی رهبر قیام 30 تیر است. از جمله فعالیت او، تدوین اسناد و جریانات دوران ملی شدن صنعت نفت است که در سال 1358، نخستین کتاب خود را در این زمینه تحت عنوان قیام ملت مسلمان ایران در سیام تیر 1331، منتشر کرد. این اثر، نخستین تألیفی بود که در این زمینه انجام شد. دکتر کاشانی، هم اکنون به تدریس حقوق و وکالت اشتغال دارد. علاقه‌مندان میتوانند برای شرکت در این برنامه دوم مرداد از ساعت 17 تا 19به فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان کمیل شرقی مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 9-55419057 تماس بگیرند.
ارسال نظر: