اخبار آرشیوی

کدخبر: 710055

میرزمانی، رهبر ارکستر در کنسرت وداع: برپایی نخستین کنسرت موسیقی در ماه‌های محرم و صفر باب فتحی برای ترویج موسیقی مذهبی خواهد بود/ دومین شب کنسرت با حضور شهردار تهران،معاون هنری ارشاد، حمیدشاه آبادی، صفار هرندی و برخی هنرمندان در برج میلاد برگزار شد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، دومین شب از کنسرت وداع(روایت موسیقیایی عاشورا) به رهبر ارکستری محمد میرزمانی، دکلمه خوانی وحید جلیلوند و با صدای سیدحسام الدین سراج در حالی در برج میلاد روی صحنه رفت که حسام الدین سراج به همراه یک گروه کر25 نفره به اجرای برنامه پرداخت. محمد میرزمانی در انتهای این برنامه در جملات کوتاهی گفت: برپایی نخستین کنسرت موسیقی در ماه‌های محرم و صفر می تواند باب الفتحی برای ترویج موسیقی مذهبی در میان اقشار مختلف جامعه باشد. علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد نیز پس از پایان این کنسرت در جمع خبرنگران گفت: تمام تلاش وزارت ارشاد در این زمینه به این سمت هدایت خواهد شد که بدنه دولت در جایگاه یک نهاد مشوق و حمایت کننده قرار گیرد و دوستان هنرمند مطمئن باشند که تولید کارهایی از این دست که دارای ارزشهای فنی و کیفی قابل قبولی است مورد حمایت ما در حوزه های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی قرار می گیرد چراکه معتقدیم باید نسبت به ارزش ها واکنش های به موقع و درستی نشان داد. از نکات جالب توجه این اجرا می‌توان به این نکته اشاره کرد که آز آنجه که این اجرا تنها کنسرت ایام محرم و صفر نبه حساب می‌آید استقبال قابل توجه ای از آن به عمل آمده بود بطوری که از معدود کنسرت هایی بود که شاهد حضور خانوده ها بودیم و تماشاگران از هر سن و پوششی در این کنسرت حضور داشتند تا بتوان گفت یکی از مردمی ترین کنسرت های سال های اخیر بود. حسام الدن سراج در این کنسرت قطعات "راز"، "سرخیل مستان"، "غریب‌ آشنا"(ساز و آواز)، "یک دل و یک یار"، "سرحق"، "شوخ شیرین"، "راه عشق"، "وداع"، "نی‌نامه (ساز و آواز)" و "گریه خون" را اجرا کرد. همایون رحیمیان (کنسرت مایستر)، حمیدرضا مختاری، فرخ اعتمادی، فرزاد صیدی، عرفان شریف زاده ، میلاد عالمی، آرش جامع، اشکان پویا نیا، سینا روستاپور، علیرضا چهره قانی ( ویولن اول)، هادی آزرم، بهراد سوخکیان، سرمد انکشافی، آرش ایمانی، امید شریفی، بابک ایمانی، عرفان وکیلی، هومان جلات، امیرمحمد کاظمی، پیمان شامی، احسان شامی ( ویولن دوم)، سیاوش ظهیرالدینی، هومن اتابکی، کاوه تسعیری، امین زمان خواه ( ویولا)، کریم قربانی، داود منادی، مهرداد عالمی ( ویولنسل)، مسعود حبیبی، فرزاد قیصری پور، نیما سیگارودی، غلامرضا جعفری (سازهای کوبه ای)، علیرضا خورشید فر، پرویز بیات ( کنتر باس)، فرشاد شیخی ، حسام سید احمد (هورن)، شهرام رکوعی، سینا ذکایی ( فلوت)، حسین تاجیک ( ابوا )، حسین شریفی (ترومبون)، حسن فراهانی (ترومپت)، محمود منتظم ( تیمپانی)، علی درویش نوری (عود)، فرشاد صارمی ( کمانچه )، محسن پور بخت (سنتور)، سعید فهیمی (نی) گروه نوازندگان این کنسرت را تشکیل می دادند. گلنوش موحدی، غزاله گروسی، فاطمه اکبری، فروغ فضلی، مژده احمدی، نگار عبدالحسینی (سوپرانو)، لاله فقیه زاده، نیلوفر لطف آور، هدیه کبیری، سلما جوان، مهسا اقبالی (آلتو)، میلاد بیگدلو، حسین ذوالقدری، رضا فکری، حمید ابراهیمی نژاد، سامان وزیری(تنور) و احمد مهدی، افشین اعتماد، کاوه رمضان زاده، کامران امام، پاشا ملک ( باس) به عنوان اعضای گروه کر در کنسرت حضور داشتند.
ارسال نظر: