بزرگداشت شهید اصغر وصالی و شهدای پاوه

کدخبر: 814789

همسر شهید والی: حاتمی‌کیا با ساخت "چ" یاد شهدای پاوه و شهید وصالی را زنده کرد/ اوایل انقلاب به دلیل علاقه به شغل خبرنگاری در روزنامه انقلاب اسلامی به فعالیت پرداختم و همین موضوع سرآغاز حضورم در جبهه ها شد

به گزارش خبرنگار «نسیم» مریم کاظم‌زاده همسر شهید وصالی در مراسم بزرگداشت این شهید و شهدای پاوه که عصر امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه در این جمع سخن گفتن از مرد بزرگی مانند شهید وصالی آسان نیست، گفت: حاتمی کیا با ساخت «چ» زننده کننده یاد شهید وصالی و گروه دستما سرخ ها بود؛ در واقع وی با ساخت این اثر فرصتی را برای جامعه به وجود آورد تا بتوانیم بگوییم که این شهدا چه کسانی بودند. امیدوارم اجر این کارگردان را خداوند بدهد.

وی با بیان اینکه به خاطر علاقه ای به شغل خبرنگاری در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در روزنامه تازه تاسیس انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کردم، افزود: بعد از گذشت مدتی این روزنامه به دلیل سیاست هایش عکسی را در صفحه خود چاپ نمی کرد؛ البته تا شروع درگیری های کردستان که من تا آن زمان در سرویس شهرستان های روزنامه انقلاب اسلامی کار می کردم؛ به دلیل پیچیدگی های شرایط کردستان اخبار آنجا ناقص به اطلاع ما می رسد، به همین دلیل اصرار کردم که خبرنگاری را به آنجا بفرستند.

همسر شهید وصالی در همین زمینه اضافه کرد: بعد از مدتی روزنامه انقلا ب اسلامی خبرنگار مردی را به آنجا فرستاد، ولی او بعد از 2 روز آمد و عنوان کرد که اجازه نداده به کردستان بروند؛ البته من به عنوان خبرنگار زن با این خبرنگار برخورد کردم و قرار شد بعد از آن من به عنوان عکاس به همراه آقای طاق داریان به کردستان برویم. البته به دلیل سیاست های روزنامه بعد از چند وقت آقای طاق داریان به تهران برگشت و من به عنوان خبرنگار در کردستان ماندم.

کاظم زاده با بیان اینکه بعد ازدواج با شهید وصالی، با این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس در سرپل ذهاب حضور داشتم، خاطر نشان کرد: بانوان در دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشتند و خود می دیدم که گاهی خانم ها 3 روز و 3 شب به خاطر عملیات ها نمی خوابند.

ارسال نظر: