آیت‌الله صافی گلپایگانی: نباید در ساختمان‌سازی از سبک سنتی و اسلامی فاصله گرفت

کدخبر: 923050

این مرجع تقلید خطاب به خیّرین مسکن ساز گفت: خانه‌ها و منازل را به سبک سنّتی و اسلامی بسازید تا فرهنگ اصیل اسلام در آنجا کاملاً رعایت شود

به گزارش «نسیم»، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از مسئولین خیرین مسکن‌ساز کشور گفت: حیات جامعه اسلامی در این است که انسان‌های نمونه، مؤمن و خیّری در آن حضور داشته باشند که به نفع محرومان و مستمندان و مردم کم درآمد، انجام وظیفه کنند.

وی با اشاره به روایاتی که از حضرات معصومین علیهم السلام در این باره وارد شده است، تصریح کرد: هیچ عبادتی بهتر از این نیست که انسان، سرور و شادمانی را در قلب مؤمن بیاورد. شما با این کار نه تنها قلب مؤمنین را شاد می‌کنید بلکه اول کسی که خوشحال می‌شود، وجود مقدّس حضرت ولیّ عصر ارواح العالمین له الفداء است.

این مرجع تقلید ادامه داد: همه‌ مردمی که خانه و مسکن ندارند، شیعیان آن حضرت و فرزندان ایشان هستند و شما در حقیقت، خانه را برای فرزندان آن حضرت ساخته‌اید و این افتخار بسیار بزرگی است که نصیب شما شده است.

آیت الله صافی گلپایگانی افزودند: من هم به خیّرین، این نعمت بزرگ را تبریک می‌گویم و خیلی دوست داشتم که با شما در این کار بزرگ و در ثواب بسیار زیاد آنها سهیم و شریک باشم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ به خیّرین محترم توصیه می‌کنم که خانه‌ها و منازل را به سبک سنّتی و اسلامی بسازند که فرهنگ اصیل اسلام در آنجا کاملاً رعایت شود. ما فرهنگی مستقل داریم و می‌توانیم به دنیا اعلام کنیم که زیرلوای این فرهنگ، به اهداف والای انسانی و اسلامی خواهیم رسید.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید مواظب بود که فرهنگ آپارتمانی، فرهنگ غربی و ضدّ اسلامی نباشد، بلکه فرهنگی باشد که خانواده‌ها در آن به دستورات شرع مقدّس و عفّت و حجاب پایبند بوده و از اختلاط غیر شرعی محفوظ باشد.

ارسال نظر: