آیت‌الله صافی گلپایگانی: مسئولان با کار فرهنگی زمینه ارتقاء دینی را فراهم کنند

کدخبر: 923428

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت حفظ شئونات اسلامی در قم گفت: مسئولان باید با کار فرهنگی زمینه ارتقاء دینی به ویژه در مسئله مهم حجاب را فراهم کنند

به گزارش «نسیم»، آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار استاندار قم با ایشان طی سخنانی جایگاه ویژه استان قم به عنوان مرکز علم، فقاهت و حدیث را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به سوابق درخشان تاریخی قم از جمله وجود بارگاه کریمه اهل بیت (س)، حوزه‌های علمیه و بزرگان دینی این استان گفت: توقعات مراجع عظام و مردم از مسئولین قم خاص و بسیار زیاد است.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت رعایت مسائل دینی و اخلاقی توسط مدیران تصریح کرد: مسئولانی که در قم منصوب می‌شوند باید جایگاه این شهر را شناخته و بر اساس شئون این شهر رفتار کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی همچنین سرمایه گذاری در جنبه‌های مادی و معنوی مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: فقرا و نیازمندان نباید از چشم مسئولین دور بمانند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ شئونات اسلامی در قم اضافه کرد: مسئولان باید با کار فرهنگی زمینه ارتقاء دینی به ویژه در مسئله مهم حجاب را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کار باید برای رضای خداوند و امام عصر (عج) و خوشحالی مردم باشد، برای مسئولین استان آرزوی توفیق در خدمت رسانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم نیز در این دیدار به بیان گزارشی از فعالیت‌های خود طی ماه‌های اخیر پرداخت.

استاندار قم با بیان اینکه مسئله امنیت اولویت اول مسئولان است گفت: به یاری خداوند، دعای مراجع عظام و کمک مردم شریف استان امروز امنیت در استان قم از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت افتتاح بیش از 450 طرح در این هفته را از خدمات دولت طی یک سال اخیر عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولان استان بسیاری از مشکلات از جمله انتقال آب از سرشاخه‌ها، ترافیک هسته مرکزی شهر و مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی را تا حد مطلوبی برطرف کرده‌اند.

صالحی منش با بیان اینکه رهنمودهای مراجع عظام برای مسئولان استان بسیار مهم است افزود: در رفع دغدغه‌های این بزرگواران همه تلاش خود را خواهیم کرد.

ارسال نظر: