فیلم "آمین خواهیم گفت" حضور بین‎‌المللی خود را تجربه می‎کند

کدخبر: 926202

این فیلم سینمایی ساخته سامان سالور که به "ایستگاه آفتاب" تغییر نام داده است در بخش جنبی با عنوان "پنجره‌ای به سینمای آسیا" نوزدهمین جشنواره پوسان شرکت می‌کند

به گزارش «نسیم»، این فیلم که به «ایستگاه آفتاب» تغییر نام داده در بخش جنبی پذیرفته شده و سه نمایش در روزهای 3، 6 و 8 اکتبر دارد که کنفرانس خبری فیلم، ششم اکتبر برگزار می‌شود.

پیش از این در یکی از روزنامه‌ها اعلام شده بود که این فیلم در بخش مسابقه حضور دارد. پخش بین‌المللی «ایستگاه آفتاب» برعهده ایران نوین فیلم است.

فیلمی تایوانی محصول 2014 در افتتاحیه جشنواره پوسان به نمایش درمی‌آید. فیلم کوتاه «دوپاره یک واقعیت» به کارگردانی ندا آصف هم در بخش مسابقه فیلم کوتاه این جشنواره به رقابت با دیگر آثار می‌پردازد که جایزه بهترین فیلم این بخش 10 هزار دلار است که برای کمک به ساخت فیلم بعدی به کارگران اهدا می‌شود.

اصغر فرهادی، بونگ جون‌هو کارگردان کره‌ای، دیانا یوردانوکا پرفسور انگلیسی، جک رانسپرد فیلسوف فرانسوی و سوها سینی بازیگر هندی داوران این جشنواره هستند و فاطمه معتمدآریا داور «نتپک»(مهمترین جایزه آسیایی) در این جشنواره است.

نکته جالب توجه این که فیلمبرداری هردو این آثار را مسعود سلامی برعهده دارد و تنها سینماگری است که دو فیلمش به جشنواره پوسان رفته است.

ارسال نظر: