همسر شهید آوینی: روبرو شدن با امام(ره) افکار شهید را منقلب کرد

کدخبر: 930633

مریم امینی افزود: جریان انقلاب اسلامی موجب شد تا شهید آوینی منقلب شده و تغییرات اساسی در آرا و افکار او پدید بیاید؛ او دغدغه‌مند بود تا پیرامون معنای زندگی به جواب لازم دست پیدا کند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مریم امینی همسر شهید آوینی نیز که در مراسم «روایت یک حقیقت» نگاهی دوباره به زندگی هنری شهید آوینی حضور داشت در سخنانی گفت: شهید آوینی «قصه های مجید» را خیلی دوست داشت. او از ویژگی این سریال که از میان برداشتن خود تا آشکار شدن حقیقت بود بسیار خوشش می آمد.

وی افزود: کیومرث پوراحمد بعد از شهادت آوینی دورترین گزینه ای بود که فکر می کردم پا پیش بگذارد و پیرامون ایشان اقدام به ساخت فیلم کند. درنهایت هم کار به این مرحله رسید که آقای پور احمد پا پیش گذاشت و فیلم «مرتضی و ما» را ساخت.

امینی ادامه داد: این فیلم معتبرترین کاری است که تا به حال برای "شهید آوینی" ساخته شده است. کارگردان کار هم نهایت سعی خود را کرده تا از خودش چیزی به آن اضافه نکند. البته ممکن است که ایرادهایی داشته باشد.

همسر شهید آوینی اضافه کرد: سال 56 با او ازدواج کردم. در آن زمان هیچگونه گرایش سیاسی در من و مرتضی نبود. نوع صحبت و برداشتی که آوینی از ادبیات داشت موجب شد تا عطش مطالعه در من بیدار شود و شدت بگیرد.

وی تصریح کرد: اولین ارتباط شهید آوینی با امام خمینی (ره) از طریف نوار کاستی بود که توسط "فرهاد مهراد" از سخنان ایشان پیرامون شکستن حکومت نظامی به دستش رسیده بود.

امینی در پایان گفت: در جریان انقلاب اسلامی ایران و در روبرو شدن با امام خمینی (ره) موجب شد تا شهید آوینی منقلب شده و تغییرات اساسی در آرا و افکار او پدید بیاید. او فردی دغدغه مند بود تا پیرامون معنای زندگی به جواب های لازم خود دست پیدا کند.

ارسال نظر: