"ماه و صلیب و ستاره" و "زینب(س)"؛ دو پروژه جدید جهانگیر الماسی

کدخبر: 945886

این کارگردان به «نسیم»، گفت: فیلمنامه "زینب(س)" در مرحله پژوهش است و "ماه و صلیب و ستاره" نیز به اتمام رسیده؛ این فیلم درباره حضور اسلام در آندلس است و علل پیروزی و شکست مسلمانان در اروپای غربی را واکاوی می‌کند

جهانگیر الماسی، بازیگر و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، با بیان اینکه برنامه هایی برای ساخت دو فیلم سینمایی دارد، گفت: دو فیلمنامه به نامهای "ماه و صلیب و ستاره" و البته "زینب" را در دستور کار قرار داده ام. نگارش "ماه..." به اتمام رسیده و منتظر جلب حمایت برای تولیدش هستیم و "زینب" هم درباره مقام شاخص حضرت زینب(س) است.

*فیلمنامه ای براساس تحقیقات یک اندیشمند غربی به نام "اوارئوگه"

جهانگیر الماسی درباره فضای فیلمنامه "ماه و صلیب و ستاره" عنوان کرد: این فیلمنامه درباره حضور اسلام در منطقه آندلس است و علل پیروزی و شکست مسلمانان در اروپای غربی را واکاوی میکند. فیلمنامه این کار را براساس تحقیقات یک اندیشمند غربی به نام "اوارئوگه" نوشته ام.

وی ادامه داد: این اندیشمند برخلاف بسیاری از اندیشمندان غربی که سعی کردند تصویری سبوعانه از فتوحات مسلمانان در اروپا ارائه کنند سعی کرده بر عامل اصلی فتح اسپانیا توسط مسلمانان اشاره کند؛ این عامل چیزی نیست جز یهودی گرایی افراطی در اروپای آن زمان و در کنارش مراوداتی که میان بازرگانان مسلمان و بازرگانان اروپایی شکل گرفته را عامل اقبال اروپاییان به اسلام دانسته است.

این بازیگر افزود: طی نگارش فیلمنامه "ماه..." سعی کردم طوری بنویسم که بتوان کار را با امکانات استودیویی تولید کرد. فکر کنم بیشتر از نیمی از کار را بتوان در استودیو تولید کرد و برای مابقی آن نیز میتوان با استفاده درست از امکانات داخلی وارد عمل شد.

*درباره بانوی شریفی نوشته ام که یزیدیان را منکوب کرد

الماسی درباره فیلمنامه "زینب" اظهار داشت: این فیلمنامه در مرحله پژوهش است و سعی کردم در این فیلمنامه درباره بانوی شریفی بنویسیم که فقط با سه جمله در بارگاه یزیدیان آنها را منکوب کرد.

الماسی با بیان اینکه برای پروسه نگارش فیلمنامه این کارها هیچ کس از او حمایت نکرده خاطرنشان ساخت: اخیرا یکی از رفقا قول داده که دفتر کارش را برای پروسه بازنویسی فیلمنامه در اختیارمان بگذازد اما دریغ از ارگانهای دولتی که هیچ کس یک ذره از ما حمایت نمی کند.

ارسال نظر: