اسماعیل عباسی: دوسالانه‌ها محل عرضه تفکر هنرمند است

کدخبر: 956308

دبیر دوسالانه سیزدهم عکس به «نسیم» گفت: دوسالانه محل عرضه تفکر هنرمند است و لازم است رویکرد دوسالانه به عکاسی هنری گرایش داشته باشد/ سعی کردیم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم

اسماعیل عباسی دبیر دوسالانه سیزدهم عکس که از اول بهمن ماه آغاز به کار خواهد کرد، در خصوص رویکرد این دوره دوسالانه عکاسی به "نسیم" گفت": دوسالانه محل عرضه تفکر هنرمند است به همین دلیل عکس‌ها باید همراه با یک بیانیه ارائه شوند. قطعا در دوره‌های بعد سخت گیرتر خواهیم شد و بر اساس استاندارهای بین‌المللی برای دوسالانه بعدی یک موضوع مشخص در نظر گرفته می‌شود . از دوسالانه نهم موضوع خط مشی دوسالانه در مورد عکاسی هنری مورد بحث بوده اما شوراهای هر دوسالانه با توجه به اینکه قصد داشتند نظر همه بخش‌ها و سلایق جامعه عکاسی را تامین کنند هیچ وقت این جسارت را پیدا نکردند که به پیشواز این تغییر بروند.

وی با بیان اینکه سعی شده است در این دوره دوسالانه عکس ایران به استانداردهای جهانی نزدیک شود اظهار داشت: سوابق دوسالانه نشان می‌دهد که نوسان‌هایی در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری وجود داشته است و همیشه شاهد تغییر و تحولاتی در این زمینه بودیم. امسال در شورای برنامه‌ریزی به این نتیجه رسیدیم که دوسالانه در دوبخش عکاسی هنری و عکاسی خلاقانه برگزار شود .

مولف دایره المعارف عکاسی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه فقط یک دوسالانه عکس در ایران داریم همیشه سعی شده است ژانرهای مختلف در آن شرکت داشته باشند اما امسال به این نتیجه رسیدیم که باید از جایی این تغییر ایجاد شود و دوسالانه‌هایی برای شاخه های مختلف به وجود آید که هر کس در دوسالانه خاص خود شرکت داشته باشد. درست است که نظرات متفاوتی وجود دارد و عده‌ای به آن اعتراض خواهند کرد اما باید تغییری در رویکرد دوسالانه ایجاد کرد .

ارسال نظر: