حسن هدایت: برای تولید فیلم عاشورایی حتی باید فراخوان داد

کدخبر: 958754

این کارگردان به «نسیم» گفت: خودی و غیر خودی نکنیم؛ بهترین راه برای تولید آثار مذهبی ارائه فراخوان است تا تمامی آدم‌های حرفه‌ای که علاقه دارند وارد کار شوند و بتوانند علقه‌های دینی خود را به صورت فیلمنامه ارائه دهند

حسن هدایت کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون درباره غنی نبودن سبد تصویری عاشورایی سینما و تلویزیون به خبرنگار «نسیم» گفت: متأسفانه هر کدام از مدیران میخواهد نقطه نظر خود را در تولیدات عاشورایی لحاظ کنند. این نقطه نظرات که عمدتا سلیقه ای است باعث میشود کارگردان و نویسنده نتواند به گونه ای جذاب کار را روایت کند.

وی ادامه داد: شما میتوانی شخصیت مذهبی را درچارچوب روایات به صورت متنی تعریف کنی و به کسی هم برنخورد اما وقتی بناست چارچوب روایت سینمایی را لحاظ کنید حتما باید خطی واحد را انتخاب کرده مثلا یکی از ویژگیهای شخصیتی امام حسین(ع) را محور کرده و فیلمنامه را برمبنای آن بنا کنیم.

هدایت با اشاره به تقسیم بندی خودی و غیرخودی برای سپردن پروژه های مذهبی به کارگردانان اظهار داشت: بهترین راه برای تولید آثار مذهبی ارائه فراخوان است تا تمامی آدمهای حرفه ای که علاقه به این حیطه دارند وارد کار شوند و بتوانند علقه های دینی خود را به صورت فیلمنامه ارائه داده و بعد از انتخاب بهترین فیلمنامه ها، شرایط تولید آنها فراهم آید.

حسن هدایت با بیان اینکه سخات آثار مذهبی حداقلی از علقه های مذهبی را نیازمند است به «نسیم» گفت: حداقلی از علقه مذهبی حتما نیاز است. درنظر بگیرید شخصی مانند مصطفی عقاد یک مسلمان معتقد دوآتشه نبود اما چون علقه های لازم را داشت و البته در کنارش بلحاظ تکنیکی نیز مدارج لازم را گذرانده بود توانست اثری بسازد که در تاریخ ماندگار شد.

این کارگردان در پایان گفت: اگر میخواهند آثار مذهبی خونگرم و ماندگاری پدید آید دست سینماگران را باز بگذارند که بر روی مضامین کمتر دیده شده کار کنند و بدون درگیری در ماجراهای خودی و غیرخودی زمینه حمایت از همه حرفه ای ها را فراهم کنند.

ارسال نظر: