حبیب‌الله بهمنی: هنرمندان ادیان الهی باید در برابر توهین‌ها کنار هم باشند

کدخبر: 970755

این کارگردان به «نسیم»، گفت: وظیفه اصلی هنرمندان این است که ویژگی‌های رحمانی و آن بخش از اسلام که موجب وحدت و همدلی و هماهنگی میان بشر می‌شود را در آثارش ارائه کند

حبیب الله بهمنی کارگردان سینما با انتقاد از رفتار یکی از نشریات فرانسوی زبان در توهین به پیامبر اکرم(ص) به خبرنگار «نسیم»، گفت: وظیفه اصلی هنرمندان این است که ویژگیهای رحمانی و آن بخش از ویژگیهای اسلام که موجب وحدت و همدلی و هماهنگی میان نوع بشر میشود را در آثارش ارائه کند.

وی ادامه داد: هنرمندان چه آنها که مسلمان هستند و چه آنها که پیرو ادیان الهی هستند باید در برابر این توهینها کنار هم باشند و به آگاهی بخشی عمومی درباره ادیان الهی و خاستگاه مشترکشان بپردازند.

بهمنی با اشاره به اینکه خودش سعی داشته در آثارش حتی آثاری که ربطی به مقولات مذهبی ندارد نیز ارائه گر خصوصیات والای اخلاقی دین اسلام باشد افزود: اینکه ویژگیهای دینی را در خصوصیات کاراکترها بگنجانیم نخستین کاری است که قادر به انجام آن هستیم ضمن اینکه در کنارش باید در روایت یک درام طوری پیش رفت که ارزشگذاری با ویژگیهای رحمانی باشد.

کارگردان "سیب و سلما" خاطرنشان ساخت: در فیلمنامه ای با نام "مرگ در برلین" که اخیرا برای تولید آن مشغول رایزنی هستم سعی کرده ام ویژگیهای شخصیتی کاراکترها را طوری روایت کنم که منطبق با آموزه های پیامبر(ص) باشد.

بهمنی تاکید کرد: حتی آنها که به سینما به چشم سرگرمی سازی هم نگاه میکنند و کار طنز میسازند هم با زاویه دید محترمانه نسبت به اسلام این کار را انجام دهند.

ارسال نظر: