۴۳ شهید و ۲۹۶ زخمی در غزه

کدخبر: 2372925

مناطق مختلف فلسطین از جمله نوارغزه، کرانه باختری و قدس روزهای خونینی را طی می‌کند. این حوادث که از روز دوشنبه با یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و محاصره کامل آن آغاز شد به درگیری با نمازگزاران فلسطینی منجر شد. درگیری بی سابقه‌ای که بنا بر اعلام هلال احمر فلسطین طی چند ساعت درگیری ۷۱۴ زخمی برجای گذاشت.

این درگیری با واکنش مقامات و گروه‌های مختلف فلسطینی مواجه شد تا جایی که گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در حملاتی انتقام‌جویانه و دفاع از مقدسات فلسطین، مناطق مختلف فلسطین اشغالی را در تیررس موشک‌های مقاومت را هدف قرار داد به طوری که آسمان تل آویو نیز سه شنبه شب از تیررس موشکهای مقاومت در امان نماند. رژیم صهیونیستی نیز در راستای اقدامات تجاوزکارانه خود مناطق مختلف نوارغزه به ویژه منازل مسکونی را هدف قرار می دهد.

دستور تشدید حملات غزه توسط نتانیاهو

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از هدف قرار گرفتن خودروی نظامی رژیم صهیونیستی، دستور تشدید حملات به غزه را داده است. در پی انهدام یک دستگاه جیپ ارتش رژیم صهیونیستی، یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

خسارات وارده به تل آویو

در نتیجه حملات گروههای مقاومت فلسطین به مناطق مختلف اراضی اشغالی فلسطین از جمله تل آویو، خسارتهای بسیاری به تل آویو وارد شده است به طوری که فرودگاه بن گوریون عملاً تعطیل شده است و قادر به ارائه خدمات نیست.

وزارت بهداشت غزه: ۴۳ شهید و ۲۹۶ زخمی

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار تلفات حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۳ شهید و ۲۹۶ زخمی افزایش یافته است. در میان شهد ۱۳ کودک به چشم می خورند.

مصطفی البرغوثی: تجاوزگری بدون تاوان نیست

مصطفی البرغوثی دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در واکنش به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تل آویو متوجه شد که تجاوزگری بدون تاوان نیست. اسرائیل متوجه شده است که نمی تواند بدون پرداخت بها، تجاوزگری کند و مقاومت توازن قوا را دگرگون کرده است.

وزارت خارجه نروژ: نگران هستیم

وزارت خارجه نروژ اعلام کرد که به سبب تشدید تنش ها در نوارغزه نگران هستیم و همه حملات علیه غیر نظامیان را محکوم می کنیم.

شهادت ۵ فلسطینی در شمال نوارغزه

منابع بیمارستانی فلسطین اعلام کردند که در حمله هوایی جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی به یک خودروی غیر نظامی در شمال نوارغزه ۵ فلسطینی به شهادت رسیدند.

تظاهرات در اراضی اشغالی

تظاهرات گسترده ای در شهر عرب نشین «سخنین» در داخل اراضی اشغالی فلسطین در حال برگزاری است. این تظاهرات در حمایت از فلسطینیان ساکن قدس و نوارغزه برگزار شده است.

زخمی شدن ۴ نظامی صهونیست

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال نوارغزه هدف قرار داد که بر اثر آن یک نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

بمباران مناطق مختلف غزه و ۴ شهید

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوارغزه را بمباران کردند. شمال شرق غزه هدف ۳ فروند موشک قرار گرفته است. همچنین یک خودروی غیر نظامی در شرق بیت لاهیا هدف قرار گرفته است. در همین راستا قایق های اسرائیلی سواحل شمال غزه را نیز هدف قرار داده است.

در خانیونس نیز یک دستگاه موتورسیکلت هدف قرار گرفته و بر اثر آن یک فلسطینی زخمی شده است. در شمال نوارغزه نیز یک خودروی غیر نظامی هدف قرار گرفت که بر اثر آن ۴ فلسطینی شهید شدند.

اعلام وضعیت فوق العاده در شهر «اللد»

در پی خیزش جوانان فلسطینی علیه اشغالگران در شهر اشغالی «اللد»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این شهر اعلام حالت فوق‌العاده کرده است. به دنبال ادامه تنش و درگیری‌ها در شهر اللد، نیروهای امنیتی همچنان در حال خارج کردن صهیونیست‌ها از این شهر هستند.

کابینه امنیتی تل آویو مجدداً نشست برگزار می کند

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بار دیگر برای بررسی اوضاع نوارغزه و درگیری با گروههای مقاومت فلسطین تشکیل جلسه می دهد. این جلسه قرار است ساعت ۹ شب به وقت محلی برگزار شود تا طرح های مختلف درخصوص وضعیت نوارغزه و همچنین پیام های آمریکا بررسی شود.

وزارت بهداشت غزه: ۳۵ فلسطینی شهید شده اند

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات صهیونیستها به نوارغزه طی ۲ روز گذشته به ۳۵ نفر رسیده که در میان آنها ۱۲ کودک و ۳ زن به چشم می خورند. همچنین شمار مجروحان به ۲۳۳ نفر افزایش یافته است.

شلیک بیش از ۱۰۰۰ راکت و موشک از نوارغزه

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که طی ۲ روز درگیری با گروههای مقاومت در نوارغزه بیش از ۱۰۰۰ فروند راکت و موشک از این منطقه به سوی اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است.

تل آویو اذعان کرد که سامانه های پدافند هوایی این رژیم تنها توانسته اند بخشی از این هزار موشک را رهگیری کنند و مابقی به اراضی اشغالی برخورد کرده است.

زخمی شدن چند فلسطینی و بازداشت تعدادی دیگر

خودروی نظامی ارتش اشغالگر صهیونیستی یک فلسطینی را زیر گرفت و شماری دیگر را زخمی کرد. نظامیان صهیونیست همچنین چند فلسطینی را نیز بازداشت کردند.

بمباران تل الهوی در جنوب غزه

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی یک زمین بازی را در محله تل الهوی در جنوب غزه هدف قرار دادند. حمله به این منطقه باعث شده است جریان برق به طور کلی قطع شود.

این جنگنده ها همچنین تعدادی از مراکز امنیتی غزه را بمباران کردند.

تخریب ساختمانهای پلیس گذرنامه در غزه

«ایاد البزم» سخنگوی وزارت کشور و امنیت داخلی فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران‌های جنگنده‌های صهیونیستی تمامی ساختمان‌های وابسته به مرکز پلیس گذرنامه در نوارغزه تخریب شده است.

ازسرگیری حملات مقاومت

مقاومت فلسطین حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه را ازسرگرفت. آژیر خطر در مناطق مجاور باریکه غزه مجدداً به صدا درآمده است. مقاومت فلسطین لحظاتی قبل پایگاه کرم ابو سالم در شرق رفح را هدف حمله موشکی قرار داد.

اتاق عملیات گروههای مقاومت: عملیات شمشیر قدس ادامه دارد

اتاق عملیات گروههای مقاومت فلسطین طی بیانیه ای اعلام کرد: عملیات شمشیر قدس تا پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس و مقدسات ادامه خواهد داشت. در این بیانیه از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواسته شده است که به مقابله با رژیم اشغالگر بپردازند تا این رژیم به تجاوزات خود به مقدسات و ملت فلسطین پایان دهد.

در بیانیه صادر شده آمده است: نبرد شمشیر قدس در دفاع از ملت فلسطین و مقدسات آن تا زمانی که دشمن از تجاوزات خود دست بردارد ادامه دارد.

هلاکت ۵ صهیونیست

منابع رسانه‌ای اعلام کردند شمار صهیونیست‌هایی که در حملات موشکی مقاومت به اراضی اشغالی به هلاکت رسیدند به ۵ نفر افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند اخبار مربوط به خسارت‌های مادی و انسانی خود در جریان حملات موشکی گسترده مقاومت را پنهان کند.

بمباران جبالیا

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات گسترده خود به نوار غزه، منطقه جبالیا را به شدت بمباران کردند. به دنبال این حملات وحشیانه ۱۴ فلسطینی به شدت زخمی شدند.

منابع محلی از شهادت جوانی فلسطینی در اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست خبر دادند. ۲ نفر دیگر نیز در این منطقه به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که در حمله بامداد امروز به تل‌آویو و فرودگاه بن‌گوریون برای اولین بار از موشک‌های SH۸۵ استفاده کرده است. گردان‌های قسام تهدید کرد که اگر دشمن صهیونیستی دست از حماقت‌هایش برندارد و مجدداً برج‌های مسکونی را در غزه بمباران کند، ساختمان وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو را با خاک یکسان خواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که گروه‌های مقاومت در کمتر از ۲۰ دقیقه ۳۵۰ موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

منبع: مهر
ارسال نظر: