اتحادیه اروپا: رژیم صهیونیستی نسبت به جنایات خود پاسخگو باشد

کدخبر: 2376667

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای نسبت به تصمیمات اخیر رژیم صهیونیستی برای تداوم شهرک‌سازی در کرانه باختری رود اردن بشدت ابراز نگرانی و آن را محکوم کرد.

نسیم آنلاین: اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، گفته است که این اتحادیه «از دولت اسرائیل می‌خواهد که تصمیمات اتخاذ شده در ۱۷ مه را برای پیشبرد طرح احداث بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های موجود و جدید در کرانه باختری، لغو کند.»

اتحادیه اروپا با بیان اینکه «شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند و دورنمای راه‌حل تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین را تضعیف می‌کند» تصریح کرد: «چنین اقدامات یکجانبه‌ای در تضاد با تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در میدان است.»

در بیانیه یادشده اتحادیه اروپا از آواره شدن ده‌ها فلسطینی دیگر از جمله زنان و کودکان «در نتیجه حملات مکرر شهرک نشینان» صهیونیستی به کرانه باختری ابراز وحشت و اقدامات صورت گرفته را محکوم کرده است. در این بیانیه از رژیم صهییونیستی خواسته شده تا نسبت به جنایات صورت گرفته پاسخگو باشد.

رژیم اشغالگر در سال ۱۹۶۷ شهر قدس را اشغال کرده و اقدام به ساخت گستره شهرک‌های یهودی‌نشین در آن کرده است.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۲۵۰ شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود ۶۵۰ هزار نفر در آن‌ها ساکن هستند.

علیرغم مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک‌های مسکونی و پایگاه‌های نظامی تصرف کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

ارسال نظر: