بررسی آخرین وضعیت کاندیداهای ریاست فدراسیون

از حضور پرابهام کفاشیان تا احتمال ورود افراد جدید

کدخبر: 2012724

کمتر از ۳ ماه دیگر به انتخابات فدراسیون فوتبال زمان باقی مانده است و هر روز صحبت‌هایی مبنی بر ورود و یا عدم ورود برخی از افراد از لیست کاندیداهای فدراسیون به گوش می‌رسد.

گروه ورزشی «نسیم آنلاین»، کمتر از 3 ماه دیگر به انتخابات فدراسیون فوتبال زمان باقی مانده است و هر روز صحبت‌هایی مبنی بر ورود و یا خروج برخی از افراد از لیست کاندیداهای فدراسیون به گوش می‌رسد. این دوره از معدود دفعاتی ست که هنوز کسی به صورت رسمی از حضور در این انتخابات خبر نداده است.

جالب است که بدانید در این بین بحث استعفای کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی هم در این روزها به کلاف سردرگم برای کاندیداها تبدیل شده است چراکه هرکسی که قرار است به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود باید نظر کی‌روش را جلب کند و به نوعی او را از تصمیمش منصرف کند. از علی کفاشیان تا محمد دادکان و البته محمود اسلامیان همگی کسانی هستند که در 3 ماه باقی مانده برای نشستن روی صندلی فدراسیون فوتبال تلاش خواهند کرد.

کفاشیان وارد کارزار انتخابات می‌شود؟

علی کفاشیان بدون تردید به واسطه 8 سال حضورش در صندلی ریاست فدراسیون فوتبال رای اکثریت اعضای مجمع را در اختیار دارد و کمتر کسی است که در این موضوع تردید داشته باشد اما گفته می‌شود او این روزها با مشکلات بسیار بزرگ‌تری روبرو است. وی که به واسطه ادعای رئیس کمیسیون اصل 90 به عنوان متهم اصلی پرونده فساد در فوتبال معرفی شده است این روزها حال و روز خوبی ندارد و از نهادهای مختلف تحت فشار است. وی که یک روز از آمدن و یک روز از رفتن خبر می‌دهد، تمایل زیادی برای نشستن بر تخت ریاست فدراسیون فوتبال دارد ولی باید دید سرانجام حضور وی در این چند ماهه چه خواهد بود.

اسلامیان در انتظار تایید اعضای مجمع

"راستش را بخواهید با شرایطی که فوتبال دارد اصلا تمایلی برای شرکت در انتخابات ندارم. اصلا دوست ندارم چرا که اوضاع فوتبال ما اصلا خوب نیست. در حال حاضر بودجه فدراسیون فوتبال 50 میلیارد تومان است که این رقم در مقابل کشورهای دیگر بسیار ناچیز است. " این صحبت‌های محمود اسلامیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال است که 2 هفته پیش در گفتگو با «نسیم آنلاین» مدعی شد تمایلی برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارد. در مورد اسلامیان گفته می‌شود او تنها در شرایطی حاضر است در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند که خیالش از بابت رای اعضای مجمع راحت باشد. در غیر اینصورت او هرگز از اعتبار خود برای شرکت در انتخابات خرج نخواهد کرد. هر چند صحبت‌هایی نیز شنیده می‌شود که وی تمایلی برای وزیر شدن دارد و منتظر مشخص شدن تکلیف یکی دو وزارتخانه احتمالی است.

اسدی از انتخابات کنار کشیده است؟

در صورتی که علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال بخواهد در انتخابات شرکت کند به احتمال فراوان گزینه اصلی وزارت ورزش و جوانان خواهد بود. او تنها کسی است که به صورت علنی اعلام کرده که از طرف وزارت ورزش و جوانان به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال انتخاب شده است و البته موضع عجیبش در مورد کی‌روش هم نشان می‌دهد کاملا سیاست‌های این وزارتخانه را در فدراسیون فوتبال پیاده می کند. با این حال امیرعابدینی، عضو هیأت رییسه سازمان لیگ هفته گذشته خبر از کنار کشیدن او از انتخابات فدراسیون فوتبال داد که باید دید تا چه حد صحت دارد. ولی آن چیزی که تاکنون مشخص است وی به عنوان کاندیدای وزارت ورزش و جوانان در انتخابات حضور خواهد داشت.

مسیر صعب العبور دادکان برای رسیدن به صندلی ریاست

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تمایل دارد که بار دیگر به سمت خود برگردد اما در این مسیر راه سختی را در پیش دارد. او تا کنون نتوانسته رای 10 عضو مجمع را داشته باشد و این نشان می‌دهد که اعضای مجمع نظر مثبتی رویش ندارند. البته دادکان حمایت برخی از دولتی‌ها را دارد ولی احتمال ورودش به انتخابات بسیار کم خواهد بود.

شانس کم فتح‌الله‌زاده و عزیز محمدی

از علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال و عزیز محمدی رئیس اتحادیه فوتبال به عنوان کسانی یاد می‌شود که قرار است در انتخابات شرکت کنند هرچند که شانس زیادی برای پیروزی در ان وجود ندارد. فتح‌الله‌زاده به دلیل بدهی‌های زیادی که در استقلال به بار آورده است به احتمال زیاد اصلا مجوز حضور در انتخابات را پیدا نمی‌کند و عزیز محمدی هم وضعیت مشابهی با او دارد. محمدی در دوره قبلی هم در انتخابات شرکت و با وجود ائتلاف با مهدی تاج تنها 11 رای بدست آورد. عزیز محمدی هفته گذشته با برخی از چهره‌های فوتبالی از جمله غمخوار جلسه‌ای با اسلامیان داشته و از وی خواسته تا در انتخابات شرکت کند.

کاندیدای دولت چه کسی خواهد بود؟

هر چند که وزارت ورزش به عنوان یکی از ارکان دولت از اسدی حمایت می‌کند ولی برخی افراد پرنفوذ در دولت ممکن است کاندیدای متفاوتی نسبت به وزارت ورزش داشته باشند که هنوز نام آنها برای حضور در انتخابات رسانه‌ای نشده باشد و این ممکن است معادله انتخابات را به هم بریزد. با این وجود باید دید که سرانجام این انتخابات چه می‌شود.

ارسال نظر: