کی‌روش استعفای کتبی داده است؟

کدخبر: 2014740

موضوع استعفای کی‌روش برای تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال آینده در کنار بحث انتخابات فدراسیون فوتبال مدیران این فدراسیون را در این روزها درگیر خود کرده است.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، بعد از بازی پرسپولیس برابر فولاد بود که کی‌روش در اظهار نظر جنجالی مدعی شد که به زودی استعفای خود را تقدیم مدیران فدراسیون فوتبال می‌کند. او یکی دو روز بد به فدراسیون رفت و در جمع خبرنگاران مدعی شد که از سمت خود در تاریخ 11 اردیبهشت ماه سال 95 از استعفا کرده است و دیگر مسئولیتی در تیم ملی نخواهد داشت. او در حالی این صحبت را مطرح کرد که اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ادعا می‌کنند کی‌روش هرگز به صورت کتبی استعفایی به مدیران این فدراسیون نداده است. البته ظاهرا حرف‌های آنها کاملا درست است چراکه پیگیری‌های ما هم این موضوع را ثابت کرد که کی‌روش هرگز به صورت رسمی استعفایی نداده است و صحبت‌های او تنها در حد شفاهی باقی مانده است.

کی‌روش روز شنبه مورخ بیست و چهارم بهمن ماه به فدراسیون فوتبال رفت و به دلیل آنچه بازگذاشتن دست رئیس فدراسیون فوتبال خوانده بود مدعی شد که از سمت خود استعفا کرده است.

چرا کی‌روش هرگز استعفا نخواهد کرد؟

کی‌روش هرگز حاضر نیست استعفای خود را به صورت کتبی در اختیار کفاشیان قرار بدهد و در این مدت هم هربار بحث در مورد استعفای او مطرح شده است موضوع به صورت شفاهی مطرح شده است. فراموش نکنید که در صورتی که او به صورت کتبی از سمت خود کنارگیری کند باید به فوتبال ایران غرامت پرداخت کند و سرمربی پرتغالی تیم ملی هرگز حاضر به انجام چنین کاری نیست. بی‌تردید او به دلیل انگیزه‌های مالی کشورش را رها کرده و به ایران آمده است و حاضر نیست غرامتی پرداخت کند. ضمن اینکه این نکته را هم باید در نظر گرفت که کی‌روش در طول 5 سال حضورش درفوتبال ایران هرگز پیشنهادی بهتر نداشته است و طبیعی است قرارداد خوب با فوتبال ایران را رها نمی‌کند. کی‌روش تنها هر از چندگاهی موضوع استعفای خود را مطرح می‌کند تا به نوعی به دولت برای تحقق خواسته‌هایش فشار بیاورد.

از استعفای کی‌روش چه کسی نفع می‌برد؟

بدون تردید تنها علی کفاشیان است که از استعفای کی‌روش به بهترین شکل استفاده می‌کند. رئیس فدراسیون فوتبال به خوبی می‌داند که کی‌روش به واسطه جوانگرایی که در تیم ملی انجام داده است هواداران زیادی در فوتبال ایران داد. او در این روزها حسابی با سرمربی پرتغالی تیم ملی هماهنگ است و از هرفرصتی برای فشار آوردن به دولت استفاده کند. طبیعی است که وقتی کی‌روش حرف از استعفا می‌زند و ادعا می‌کند که می‌خواهد دست کفاشیان را باز بگذارد، رئیس فدراسیون فوتبال می‌تواند از کسانی که مخالفش هستند و می‌خواهند او در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکند امتیاز بگیرد. البته وقتی حرف از رفتن کی‌روش به دلیل کمبود امکانات زده می‌شود، طبیعی است که وزارت ورزش و جوانان دست به کار می‌شود تا این مشکل را حل کند. در روزهایی که فدراسیون فوتبال با مشکلات مالی عدیده ای روبرو است و بودجه‌ای برای عمل کردن به خواسته‌های سرمربی تیم ملی ندارد، طبیعی است که در این شرایط تنها وزارت ورزش است که می‌تواند این خواسته را برآورده کند.

تکلیف رئیس فدراسیون فوتبال با کی‌روش چیست؟

روز گذشته رضا حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد رئیس جدید باید در مورد ادامه فعالیت کی‌روش تصمیم گیری کند. طبیی است که اگر هرکسی به جای کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال شود از کی‌روش حمایت خواهد کرد چراکه حمایت از او به معنای حمایت طرفداران فوتبال از رئیس جدید است. هرچند کی‌روش در این روزها سعی می کند وانمود کند که تنها در صورت ماندن کفاشیان به کارش ادامه می‌دهد اما خیلی بعید است که حاضر نشود با رئیس جدید این فدراسیون کار کند. کی‌روش به خوبی می‌داند که از فدراسیون فوتبال ایران یکی از بالاترین قراردادهای مربیان دنیا را دریافت می‌کند و حاضر نیست به این راحتی‌ها سرمربیگری تیم ملی را رها کند. او تنها ترجیح می‌دهد که با مدیری کار کند که 5 سال سابقه همکاری با او را داشته است.

ارسال نظر: