چرا همیشه نزدیک انتخابات فدراسیون یاد اساسنامه می‌افتند؟

کفاشیان: اگر اساسنامه اصلاح و تصویب شود شاید در انتخابات شرکت کنم

کدخبر: 2017696

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اصراری برای شرکت در انتخابات نداشتم، کاندید نشدم تا برای فوتبال مشکلی بوجود نیاید اما اگر اساسنامه اصلاح و تصویب شود شاید در انتخابات شرکت کردم.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین»، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم خاکسپاری شهید گمنام در فدراسیون جانبازان گفت: فدراسیون جانبازان برای ما الگو است. در گذشته در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در مسابقاتی که برگزار می‌کردیم، قبل و بعد از مسابقات یادواره برای شهدا برگزار می‌کریم ولی این کار فدراسیون جانبازان الگویی برای فدراسیون فوتبال خواهد بود.

کفاشیان گفت: هشت سال تمام تلاش کردم تا آنچه در حد توانم بوده برای فوتبال انجام دهم. فکر می‌کنم در این مدت گام‌های خوبی برداشته‌ایم و نتایج خوبی در آسیا گرفته‌ایم. احساس می‌کنم شاید با مواضعی که گرفته می‌شود نتوانیم کارمان را پیش ببریم. برای فوتبال نیاز به مساعدت و حمایت همه به ویژه دولت و وزارت ورزش و باشگاه‌ها را داریم.

وی درخصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: این که عنوان شده اساسنامه مصوبه هیات دولت را ندارد را خوب به تصویب برسانند تا وضعیت مشخص شود. در این مدت تلاش‌هایی برای فوتبال انجام داده‌ام. از وزارت ورزش قول گرفته ام تا اساسنامه به تصویب برسد تا فوبال در چالش نباشد.

کفاشیان خاطر نشان کرد: احساس من این است که حضور کفاشیان یک مانع برای این حمایت‌ها است. شاید اگر من نباشم این حمایت‌ها بیشتر شود. اعلام کرده‌اند اساسنامه مصوبه دولت ندارد. اگر واقعا این طور باشد، پس نباید انتخابات در این مقطع برگزار شود و انتخابات باید در زمان دیگری برگزار شود. به هر حال ما باید تکلیف خودمان را بدانیم. باید اول اساسنامه به تصویب دولت برسد و بعد انتخابات را برگزار کنیم. واقعا دیگر در توان من نیست که بخواهم با این شرایط و عدم حمایت‌ها کار کنم.

وی تاکید کرد: همان طور که گفتم باید صبر می‌کنیم تا اساسنامه به تصویب هیأت دولت برسد و بعد از آن شاید من هم در انتخابات شرکت کردم. آن موقع قطعا شرایط فرق خواهد داشت. اگر شرایط مهیا بود و آمدم کارم را می‌کنم اما اگر شرایط طور دیگری پیش رفت، من همه جوره تمام و کمال در خدمت این فوتبال هستم و حتی اگر تکلیف شد در پست نایب رئیس کار کنم، خدمت می‌کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال، در واکنش به این سوال که آیا احتمال بازگشت او به انتخابات وجود دارد یا خیر، گفت: همانطور که گفتم اگر اساسنامه اصلاح شده و به تصویب دولت برسد شرایط فرق خواهد کرد شاید دوباره من کاندید شوم.

وی افزود: دو سال گذشته علیه فوتبال حملاتی شد هرچند که جواب آنها را ندادم ولی شرایط کار کردن را سخت کرده بودند. فردا در جلسه هیات رئیسه درخصوص تصویب اساسنامه صحبت می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد. باید این مورد تصویب شود و بعد از آن انتخابات انجام شود.

کفاشیان تصریح کرد: اصراری برای شرکت در انتخابات نداشتم. کاندید نشدم تا برای فوتبال مشکلی بوجود نیاید. برای کسانی که برای پست ریاست ثبت نام کرده‌اند احترام قائل هستم و به کسی که به عنوان رئیس انتخاب می‌شود باید کمک کرد.

وی گفت: زمانی که ریاست فدراسیون به من محول شد تجربه نداشتم اما بعد از آن از تجاربم استفاده کردم تا فوتبال را توسعه دهم. جواب مجلس در مورد فساد در فوتبال آماده است و در اولین فرصت در اختیار آنها خواهم گذاشت. بحث‌های زیادی سر فوتبال است و گزارش فساد فوتبال سد راه فوتبال شد و یکی از عواملی بود که باعث شد در انتخابات ورود پیدا نکنم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من با این موارد مقابله کردم اما ادامه آن به ضرر فوتبال تمام می‌شود. هر کسی به من ضربه بزند به فوتبال ضربه می‌زند. کفاشیان باشد یا نباشد فوتبال هست و باید از آن حمایت شود.

کفاشیان افزود: اگر اساسنامه درست شود دیگر موردی وجود ندارد اما نمی‌دانم چرا همیشه نزدیک انتخابات فدراسیون فوتبال می‌شود یاد اساسنامه، بازنشستگی و خیلی مسائل دیگر می‌افتند؟ چرا در این 8 سال یادشان نیفتاد؟

ارسال نظر: