آشنایی با نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال

از چشم به راهی کاندیداها برای کمک کفاشیان تا حضور ناگهانی قنبرزاده در انتخابات

کدخبر: 2017763

هفت نفر برای حضور در ریاست انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند، هفت نفری که بیش از نیمی از آنها کوچکترین شانسی برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال ندارند.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، هفت نفر برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال البته برای بخش ریاست ثبت نام کرده‌اند، هفت نفری که پر واضح است بیش از نیمی از آنها کوچکترین شانسی برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال ندارند و تنها برای اینکه نامی برای خود دست و پا کنند و البته راه را برای فردی خاص بازکنند پای به میدان رقابت گذاشته‌اند و البته به احتمال فراوان در روزهای متنهی به انتخابات هم کناره گیری می‌کنند. هرچه که هست مصطفی آجورلو، منصور قنبرزاده، مهدی تاج، عزیز محمدی، ابرقویی‌نژاد، معظمی و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده‌اند و باید دید کدامیک در تاریخ 11 اردیبهشت ماه نفر اول فوتبال ایران می شوند.

آجورلو و امید به حمایت کفاشیان

در روزهایی که کفاشیان حداقل به صورت ظاهری از شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف داده است مصطفی آجورلو یکی از کسانی است که امید زیادی به حمایت او دارد. آجورلو که بعد از مدیرعاملی در استیل آذین برای مدتی طولانی در کنار فوتبال نبود به دنبال ریاست این فدراسیون فوتبال است. او علی کفاشیان را به عنوان نایب رئیس اول خود انتخاب کرده است تا درصورتی که او مجوز حضور در انتخابات را پیدا نکند بتواند از رای اعضای مجمع که به نفع کفاشیان است استفاده کند. البته کفاشیان هنوز رسما اعلام نکرده است که می‌خواهد از کدامیک از کاندیداها حمایت کند.

ابرقویی‌نژاد و یک تصمیم عجیب

ابرقویی‌نژاد به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان در انتخابات شرکت کرده است. در این که او رای اعضای مجمع را ندارد شکی وجود ندارد و برای ثبت نامش در انتخابات فدراسیون فوتبال باید دید که وی چه برنامه‌ای دارد. خیلی‌ها از وی به عنوان کسی نام می‌برند که می‌تواند سیاست‌های مهدی تاج رییس سازمان لیگ و البته تیم اصفهانی هدایت کننده این جریان را پیش ببرد. در حال حاضر کمتر کسی است که شک داشته باشد ابرقویی‌نژاد در روزهای متنهی به انتخابات از رقابت به نفع یکی از کاندیداها کنار می‌کشد.

مهدی تاج، هماهنگ با تیم اصفهانی

رئیس سازمان لیگ از انصراف علی کفاشیان نهایت استفاده را کرد و در انتخابات ثبت‌نام کرد. او مورد حمایت مدیران اصفهانی فدراسیون فوتبال است که قدرت زیادی دارند اما با توجه به این که فشارهایی باعث شده است که کفاشیان از شرکت در انتخابات انصراف بدهد، تاج او را به عنوان نایب رئیس اول خود معرفی کرده است تا او هم مثل آجورلو بتواند از حمایت رئیس فعلی فدراسیون فوتبال در انتخابات برخوردار باشد. تاج با توجه به نفوذش در فوتبال می‌تواند جدی ترین گزینه ریاست در فدراسیون فوتبال باشد هر چند که وی بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که "اصلا" قصد حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارد.!

عزیزی‌خادم در انتظار تایید صلاحیت

کم حرف‌ترین عضو هیأت رییسه فدراسیون فوتبال حالا سودای ریاست در این فدراسیون را در سر می‌پرواند اما برای رسیدن به این موضوع باید منتظر تایید صلاحیت‌ها باشد. شهاب‌الدین عزیزی خادم که در سال 90 و به دلیل نداشتن ضوابط و به صورت "غیرقانونی" به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب شده بود این روزها در تلاش است تا ریاست فدراسیون را از آن خود کند. وی که به صورت غیر قانونی عضو هیأت رئیسه شده بود این روزها تردیدهای جدی در مورد تایید صلاحیت او وجود دارد. عزیزی‌خادم تلاش زیادی می کند که به عنوان گزینه مورد تایید وزارت ورزش و جوانان در انتخابات شرکت کند اما این وزارتخانه تا کنون اعلام حمایت رسمی از هیچ کاندیدایی انجام نداده است.

قنبرزاده و ثبت‌نام ناگهانی

منصور قنبرزاده در حالی به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده است که از سوی چند کاندیدا به عنوان نایب رئیس پیشنهاد شده است. ابرقویی‌نژاد، آجورلو، عزیزی‌خادم و مهدی تاج کسانی هستند که او را به عنوان نایب رئیس‌های خود پیشنهاد داده‌اند و او حالا باید تا روز انتخابات یا قبول کند که نایب رئیس باشد یا به طور مستقل به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در انتخابات شرکت کند. هر چند که وی کاملا هماهنگ با عزیزی‌خادم است و این دو از مدت‌ها قبل و با برنامه برای حضور در انتخابات حاضر شده بودند ولی وی به صورت ناگهانی برای ریاست ثبت‌نام کرد تا در صورتی که عزیزی‌خادم به هر دلیلی نتواند وارد انتخابات شود، جریان همراه عزیزی‌خادم از وی حمایت کند.

عزیزالله محمدی و رویای تکراری

عزیزالله محمدی در حالی برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده است که در دور قبلی هم همین کار را انجام داد و بعد از آن که رای نیاورد به اتحادیه فوتبال رفت و هیچ مسئولیت اجرایی در فوتبال نداشت. جالب است که بدانید محمدی در دور قبل با مهدی تاج ائتلاف کرد و حاصل آن تنها 11 رای بود.

معظمی، فردی که با پراید می‌خواست پرسپولیس را بخرد

معظمی همان فردی است که در دوره واگذاری سرخابی‌ها با یک پراید به سازمان خصوصی سازی آمد و بسته ای را برای خرید پرسپولیس ارائه کرد و البته هرگز پیشنهادش را پیگیری نکرد. به نظر می‌رسد ثبت نام او در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هم تنها کاری برای مطرح شدن در رسانه ها است و قرار نیست اتفاق بیشتری بیفتد. هرچند که خبرهایی مبنی بر انصراف وی از کاندیداتوری ریاست فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد.

ارسال نظر: