تابلوهای استادیوم‌ها بدون مشتری

تبلیغات محیطی روی هوا

کدخبر: 2046519

در حالی که قرار است حدود دو هفته دیگر لیگ برتر فوتبال آغاز شود اوضاع سازمان لیگ آشفته‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید.

گروه ورزشی «نسیم آنلاین»، در حالی که قرار است حدود 12 روز دیگر لیگ برتر آغاز شود اوضاع سازمان لیگ آشفته‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. لیگ برتر قرار است از تاریخ چهارم تیرماه رسما آغاز شود و نکته عجیب این است که هنوز مشخص نیست که کدام شرکت قصد دارد تبلیغات محیطی دور زمین را برعهده بگیرد و این موضوع می تواند به بهای نابودی باشگاه ها تمام شود.

در فوتبال ایران گرفتن حق پخش تلویزیونی از صدا و سیما دیگر به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است و حدود دو سال است که این رشته ورزشی بدون دریافت ریالی از صدا و سیما اداره می‌شود که این اتفاق در هیچکدام از کشورهای دنیا نمی‌افتد. جالب است که بدانید در تمام لیگ‌های دنیا بیش از 60 درصد از درآمد باشگاه‌ها از راه حق پخش است اما فدراسیون فوتبال وسازمان لیگ در طول 2 سال گذشته هرگز قدرت انعقاد قرارداد با صدا و سیما را نداشته‌اند و این موضوع در نوع خود بسیار عجیب است.

اما از تمام این‌ها گذشته باشگاه‌ها حداقل امیدوار بودند که در آمدی از راه تبلیغات محیطی دور زمین داشته باشند که این موضوع هم با مشکلاتی روبرو است. شرکت ایران نوین 2 فصل پیش قراردادی 160 میلیاردی برای در اختیار داشتن تبلیغات محیطی دور زمین برای 2 سال با سازمان لیگ منعقد کرد اما هرگز نتوانست حتی به نیمی از تعهداتش عمل کند و فعلا پول باشگاه‌های لیگ برتری روی هوا است.

اصلا معلوم نیست کدام شرکت برای لیگ شانزدهم قصد دارد تبلیغات محیطی دور زمین را در اختیار بگیرد. ظاهرا تبلیغات دور زمین فوتبال ایران فعلا مشتری ندارد و گفته می‌شود ممکن است حداقل درآمد باشگاه‌ها از فعالیت تجاری هم برای فصل جدید قطع شود.

ارسال نظر: