یا پول ما را بده، یا قراردادت را لغو می‌کنیم؛

جنگ سازمان لیگ با ۳۰۹۰ بالا گرفت

کدخبر: 2056045

هر روز که می‌گذرد اختلاف بین سازمان لیگ با ۳ باشگاه استقلال، تراکتورسازی و پرسپولیس برسر اسپانسر آنها بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد با این شرایط درآمدهای این ۳ باشگاه پر طرفدار فوتبال ایران حسابی در خطر قرار گرفته است.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »،هر روز که می‌گذرد اختلاف بین سازمان لیگ با 3 باشگاه استقلال، تراکتورسازی و پرسپولیس برسر اسپانسر آنها بیشتر می‌شود و به نظر می‌رسد با این شرایط درآمدهای این 3 باشگاه پر طرفدار فوتبال ایران حسابی در خطر قرار گرفته است. سامانه هواداری 3090 از سال گذشته به عنوان اسپانسر استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی فعالیت می‌کند و در فصل گذشته مبلغ قابل توجهی به این 3 باشگاه پرداخت کرد اما تمام ماجرا درست از زمانی شروع شد که سازمان لیگ تصمیم گرفت سامانه‌ای به اسم 3040 را طراحی کند تا به نوعی با 3090 رقابت کند، موضوعی که به نظر می‌رسد دلیل آن به اختلاف قدیمی بر می‌گردد.

موضوع اختلاف 3040 با 3090 چیست؟

موضوع روی کار آمدن سامانه هواداری 3040 به یک اختلاف قدیمی بر می‌گردد و این موضوع مربوط به پایان لیگ سیزدهم می‌شود. در آن زمان دو شرکت رسا و فناپ سامانه‌ای به اسم 6090 داشتند که به عنوان یک سامانه پیامکی اسپانسرینگ سازمان لیگ برتر را در اختیار داشتند اما بعد از مدتی از فعالیت آنها شرکت رسا با ریاست شیرازی با شرکت فناپ و البته مدیران وقت سازمان لیگ به مشکل خورد و همین مساله باعث شد که آنها ترجیح دادند به صورت جداگانه اسپانسرینگ استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی را در اختیار بگیرند و همین موضوع آتش این اختلاف قدیمی را روشن کرد.

چرا سازمان لیگ در کار 3090 اختلال می‌کند؟

سازمان لیگ به عنوان مجری بازی‌های لیگ اعتقاد دارد که باید سودی از درآمدهای این 3 باشگاه به آنها و البته سایر باشگاه برسد و این درست نیست که تمامی سود نصیب استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی بشود. آنها اعتقاد دارند اگر بازی‌ها برگزار نشود و یا سایر باشگاه‌ها حاضر به بازی با استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی نشوند دیگر مردم حاضر نیستند برای 3 باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران هزینه کنند و پیامک ارسال کنند و به همین دلیل عوامل دیگر هم باید در سود آنها شریک شوند. این دقیقا شبیه به فروش حق پخش است که به جز لیگ اسپانیا، سایر باشگاه‌ها مجاز نیستند حق پخش بازی‌های خود را به صورت جداگانه به فروش برسانند چرا که در این صورت باشگاه های کوچکتر با مشکلات عدیده مالی روبرو می‌شوند و به همین دلیل هم سازمان لیگ کشورهای مختلف سود حق پخش را تقسیم می‌کنند.

قرارداد سامانه3090 لغو می شود؟

شرکت فناپ به عنوان اسپانسر تبلیغات محیطی دور زمین با به راه انداختن سامانه 3040 به دنبال راهی هستند که که بتوانند قرارداد 3090 را با سه باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران لغو کنند چرا که اعتقاد دارد با این شرایط باشگاه های دیگر توان رقابت با استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی را از دست می دهند و در آمدزایی باشگاه های کم طرفدارتر به خطر می افتد. مسوولان سازمان لیگ اعتقاد دارند استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی حق ندارند تمام درآمدهای ناشی از پیامک های هواداری را در اختیار بگیرند و به همین دلیل هم آنها برای درآمدزایی بیشتر هرکاری می کنند که قرارداد سامانه هواداری 3090 با این 3 باشگاه لغو شود.

ترابیان: فقط عابدینی می تواند در مورد 3040 توضیح بدهد

دبیر کمیته بازار یابی فدراسیون فوتبال ادعا می کند تنها امیر عابدینی است که می تواند به عنوان رییس این کمیته اظهار نظر کند و بگوید دلیل به وجود آمدن این سامانه هواداری چیست. عباس ترابیان در این باره به نسیم آنلاین می گوید: این تنها آقای عابدینی است که در جریان این موضوع قرار دارد چرا که ایشان کارهای قرارداد با فناپ را انجام داده است. من اصلا در مسائل مربوط به قراردادها دخالت نمی کنم و تنها در کارهای تنظیم قرارداد از نظر حقوقی با ایشان همکاری می کنم.

ارسال نظر: