تصمیم‌گیری با اغراض شخصی

کدخبر: 2373626

متاسفانه خیلی از تصمیمات سیاستی در کشور ما براساس اغراض شخصی دنبال می‌شود. مثلا اینکه خیلی از نمایندگان مجلس ما هیئت علمی هستند در اینکه برای هیئت علمی‌ها حقوق بالاتر تعریف می‌شود بی‌تاثیر نیست. قطعا تاثیر دارد.

نسیم‌آنلاین: دکتر رضوی‌پور کارشناس امور اداری و استخدامی در گفت‌وگو با نود اقتصادی با اشاره به فاصله‌ی عظیم بین پرداخت‌های بالا در دولت با پرداخت‌های پایین راهکار اصلاح وضعیت موجود را در کاهش این فاصله دانست و تاکید کرد: فاصله کل پرداخت کم شود و نه فقط حکم.

وی در تشریح پیشنهاد محدود کردن فاصله حقوق به هفت برابر گفت: کل پرداختی یک نفر بالاتر از 7 برابر حداقل پرداختی همان دستگاه اجرایی نباشد. از پرداختی به افرادی که دارید اضافه‌تر می‌دهید کم کنید و به پرداختی افرادی که دارند کم دریافت می‌کنند، اضافه کنید. سهم بازنشسته‌ها را بیشتر کنید. عدالت را روی یک سیستم و مبنای درستی پیاده کنید.

این کارشناس اقتصادی ضمن اشاره به اینکه اقتصاد یک مبادله است افزود: یک چیزی باید بدهید تا یک چیزی بگیرید. کل اقتصاد کشور اینقدر بودجه دارد تا برای هزینه حقوق و دستمزد پرداخت کند.

رضوی پور با اشاره به اینکه افزایش حقوق یک قشر باید با کاهش حقوق قشر دیگر همراه باشد، گفت: اگر از یکی نخواهید کم کنید به همه باید تورم تحمیل کنید. ما با این تورم مخالفیم.

وی در ادامه با اشاره به عدم شفافیت پرداختی به کارکنان دولت تصریح کرد که باید از حقوق‌های خیلی بالا کم شود و به پرداختی بخش هایی که حقوق کمتری دارند، همچون بازنشستگان و فرهنگیان اضافه شود. 

این کارشناس اقتصادی در تشریح علت اتخاذ تصمیمات نادرست در حوزه حقوق و دستمزد گفت: متاسفانه خیلی از تصمیمات سیاستی در کشور ما براساس اغراض شخصی دنبال می‌شود. مثلا اینکه خیلی از نمایندگان مجلس ما هیئت علمی هستند در اینکه برای هیئت علمی‌ها حقوق بالاتر تعریف می‌شود بی‌تاثیر نیست. قطعا تاثیر دارد.

دکتر رضوی پور با اشاره به نامه‌ی سال 98 ریاست جمهوری برای افزایش رضایتمندی عمومی گفت: یک شیر پاک خورده‌ای آمد و طرح داد که برای اینکه رضایتمندی عمومی را بالا ببریم، عموم مردم را که نتوانستیم بالا ببریم، رضایتمندی کارکنان را بالا ببریم. 

رضوی‌پور با اشاره به طرح پیشنهاد فوق‌العاده ویژه برای افزایش رضایتمندی کارکنان دولت افزود: رفاهیاتی که کارمندان دولت می‌گیرند در حق بازنشستگی‌شان بی‌اثر است. پیشنهاد شد این رفاهیات را بیاورید در حقوق‌شان که در بازنشستگی‌شان اثر بگذارد. برای رضایتمندی عمومی این افتضاح را خلق کردند که الان تورم پنجاه درصدی داریم.

ارسال نظر: