ماه عسل کارمندان دولت

کدخبر: 2374859

روایتی از حقوق اساسی مردم که برای کارمندان دولت اختصاصی شد

نسیم‌آنلاین: ماه رمضان و روزه‌داری برای مشاغل مختلف با توجه محیط کار و سختی کار رنگ و بوی متفاوتی دارد. اما برای کارمندان دولت بدون هیچ دلیل خاصی، ماه رمضان ماه خوبی است. امسال دولت تصمیم گرفت ساعت کاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی را یک ساعت کاهش دهد. تصمیمی که در سال‌های گذشته هم گرفته می‌شد.

توییت بهادری جهرمی

هدیه و کمک رفاهی برای روزه‌داری

دولت به کارکنان خود به مناسبت‌های مختلف هدایا و کمک‌های رفاهی مناسبتی پرداخت می‌کند. یکی از مناسبت‌هایی که کارکنان دولت هدایا و کمک های رفاهی دریافت می کنند ماه رمضان است. در برخی دستگاه‌ها علاوه بر دریافت هدایا، سبد کالا به همین مناسبت به کارکنان دولت اهدا می‌شود.

mah ramezan dolati.3.1

هدیه برای کارمندان دولت

براساس پیش‌نویس آیین نامه‌ای که با هدف تعیین نحوه پرداخت هدایا و کمک های رفاهی مناسبتی به کارکنان دولت تدوین شده است، به هر کدام از کارمندان دولت به مناسبت ماه مبارک رمضان 500 هزار تومان پرداخت می شود. این افراد اگر سرپرست خانوار باشند 300 هزار تومان بیش از این رقم، به ازای فرزند اول 100 هزارتومان، به ازای فرزند دوم 200 هزارتومان، به ازای فرزند سوم 300 و به ازای فرزند چهارم و بالاتر هرکدام 400 هزار تومان پرداخت می‌شود. جالب اینجاست که این آئین نامه با هدف نظم دادن به پرداختی به کارکنان ارائه شده و احتمالا بخشی از کارکنان دریافتی‌هایی بیش از این داشته باشند.

یکی دیگر از سنت‌ها در برخی سازمان‌های دولتی، برگزاری مراسم افطار است. سفره‌ای خاص که دولت برای کارمندان خودش پهن می کند درحالی که لزومی به برگزاری این مراسمات پرخرج وجود ندارد

افطاری علی عسگری

حقوق اساسی مردم یا حقوق اساسی کارمندان دولت؟

دولت با امتیازاتی که به کارمندانش می دهد ماه رمضان را برای آنها شیرین کرده است. ماه رمضان برای کارمندان دولت ماه عسل است. رسیدگی دولت به کارمندان خودش ویژه و خاص است. این امتیازات نه به خاطر سختی کار و نه به خاطر خاص بودن مسئولیت کارمندان بلکه صرفا به خاطر کارمند بودن است. اصل 43 قانون اساسی برای همه‌ی مردم ایران است و همه باید علاوه بر کار فرصت برای خودسازی داشته باشند اما گویا قانون اساسی فقط برای کارمندان دولت باید اجرایی شود.

ارسال نظر: