آغاز انضباط مالی در دولت با تاخیر

کدخبر: 2376061

دستورالعمل شناسه یکتای پرداخت برای پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر با تاخیر چندماهه ابلاغ شد.

نسیم آنلاین: دستورالعمل شناسه یکتای پرداخت کارکنان دولت در تمامی پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر نقدی و غیرنقدی به شاغلان و بازنشستگان بالاخره ابلاغ شد. براساس  بند (د) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، پرداخت به کارکنان تمام دستگاه‌های ذیل ماده 29 برنامه پنجم توسعه باید براساس یک شناسه‌ی یکتای پرداخت صورت گیرد.

به این ترتیب امکان ردیابی پرداختی به کارکنان و بازنشستگان دولتی با هر عنوانی و توسط هر دستگاهی فراهم خواهد شد. این تکلیف از تیرماه 1401 برعهده بانک مرکزی گذاشته شده بود اما تا به امروز اجرایی نشد. حالا با ارائه دستورالعمل اجرای این بند باید امیدوار بود که این گام در جهت انضباط مالی دولت برداشته شود.

در زمان بررسی و تصویب این بند در مجلس، نمایندگان مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام از این شمول این قانون مستثنی کرده بودند. پیش از پایان بررسی بودجه در صحن علنی مجلس، اعتراضاتی نسبت به این موضوع صورت گرفت. نمایندگان هم به خاطر این اعتراضات در تصمیم خود بازنگری کردند و پرداخت حقوق مستمر و غیرمستمر همه کارکنان ذیل ماده 29 برنامه پنجم توسعه صرفا براساس شناسه یکتای پرداخت صورت خواهد گرفت.  

 

 

 

ارسال نظر: