بازهم نوبت به شفافیت نرسید

کدخبر: 2369518

با تعطیلی یک هفته‌ای صحن علنی و در دستور کار قرار گرفتن بررسی لایحه بودجه1400، رسیدگی به طرح شفافیت آرای نمایندگان چند ماه به تعویق افتاد.

نسیم‌آنلاین:‌ یکی از مهمترین شعارهایی که بسیاری از نمایندگان مجلس در ایام انتخابات وعده می‌دادند، شفافیت آرا نمایندگان بود. یک هفته پس از شروع به کار مجلس یازدهم ، طرح اعلام وصول شد و برای تدوین دقیق به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

سرانجام اوایل آذرماه طرح در کمیسیون آیین نامه تصویب شد و برای تصویب به صحن علنی فرستاده شد ولی به دلیل فوریت نداشتن و وجود طرح‌های زیاد، در انتهای صف و در ردیف ۱۳ قرار گرفت. البته حداقل ۵۰ نماینده درخواست رسیدگی با فوریت این طرح را به هیئت رئیسه تقدیم کردند که مشخص نشد چرا هیئت رئیسه به این درخواست ترتیب اثر نداده است.

دیروز صحن علنی به مدت یک هفته تعطیل شد تا نماینده‌ها برای سرکشی به حوزه انتخابیه بروند. با شروع جلسات علنی از تاریخ ۱۲ بهمن، بودجه۱۴۰۰ در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت و به احتمال زیاد تصویب آن تا اواخر سال به طول خواهد انجامید.

در نتیجه، رسیدگی به طرح شفافیت آرا به سال آینده موکول می‌شود؛ آن هم در حالی که در ماه‌های اخیر نمایندگان بارها وعده رسیدگی به این طرح مهم را داده بودند.

منبع: جنبش ازما
ارسال نظر: