صحن علنی مجلس | 9 مرداد

کدخبر: 2375434

گزارشی از جلسه‌ی علنی مجلس شورای اسلامی که 9 مرداد برگزار شد

نسیم‌آنلاین؛ محمدرضا فلاح: نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز یک شنبه 9 مردادماه با حضور 214 نفر از نمایندگان آغاز شد، قالیباف در نطق پیش از دستور خود به موضوع جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور، پرداخت و تذکر داد تا تمامی امکانات کشور باید برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم به خصوص یافتن مفقودین و درمان مجروحان بسیج شوند و جبران خسارت‌های وارد آمده به مردم در دستور کار نهادهای ذی ربط قرار گیرد. 

- لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی تصویب شد.

لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی با 206 رای موافق، 4 رای مخالف و 2 رای ممتنع تصویب شد، این لایحه می تواند به حضور دبیرخانه دائمی مجمع در تهران رسمیت ببخشد و در خدمت منافع ملی کشور باشد.

  • رضا تقی پور عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس بعنوان عضو ناظر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات با 129 رای انتخاب شد.
  • لطف اله سیاه کلی عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس بعنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی فضایی با 178 رای انتخاب شد.
  • حجت اله فیروزی عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس بعنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی معادن با 110 رای انتخاب شد.

- مجلس با اصلاح طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی موافقت کرد.

به دنبال بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود، نمایندگان با اصلاح و حذف برخی مواد و تبصره‌های آن موافقت کردند.

- لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری – صنعتی انزلی که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود، با 168 رای موافق، 16 رای مخالف و 15 رای ممتنع اصلاح شد.

- دوفوریت لایحه تغییر محل تامین منابع اعتباری قیر رایگان که قبلا از محل منابع داخلی شرکت های نفت ایران بود به محل منابع حاصل از سهم دولت از فروش داخلی نفت خام تغییرکرد.

- تعیین تعاریف طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی، با تعاریف مندرج در طرح مذکور اعم از صندوق بازنشستگی، بیمه‌شده، سوابق بیمه‌ای،  مستمری استحقاقی، مستمری جمع، صندوق بازنشستگی مبدأ، صندوق بازنشستگی مقصد، موافقت کردند.

در تذکر حسن لطفی با بیان اینکه 18 صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد و تنها 2 صندوق دارای قانون بوده و 16 صندوق فاقد قانون هستند، اظهار داشت: برای قانونمند شدن صندوق ها از هیات رئیسه مجلس و دولت درخواست داریم تا طرح و لایحه ارائه کنند تا تمامی صندوق های بازنشستگی از یک قانون تبعیت داشته باشند.

در ادامه جلسه ناطقان میان دستور و نمایندگان به بیان تذکرات شفاهی خود پرداختند و جلسه در ساعت 30/12 به پایان رسید.

 

ارسال نظر: