صحن علنی مجلس| 11 مرداد

کدخبر: 2375450

گزارشی از جلسه‌ی علنی مجلس شورای اسلامی که 9 مرداد برگزار شد

نسیم‌آنلاین؛ محمدرضا فلاح: نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح دیروز سه شنبه، 11 مرداد ماه با حضور 220 نفر از نمایندگان برگزار شد.

  • کارت زرد مجلس به وزیر ورزش و جوانان

در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، سوال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد و تعدادی دیگر از  نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان درخصوص اینکه با وجود گذشت هیجده ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، چرا هنوز آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت نرسیده و عملا ظرفیت های این قانون فعال نشده است، بررسی شد.

که ابتدا سید حمید سجادی (وزیر ورزش) با اشاره به اینکه این وزارتخانه از ۱۰ تکلیفی که داشته به ۸ تکلیف خود عمل کرده و پیش نویس آیین نامه دو تکلیف دیگر نیز تدوین شده است، از ارتقای معاونت امور جوانان این وزارتخانه به دبیر شورای عالی جوانان خبر داد.

و اما در نهایت راستینه هفشجانی از پاسخ های وزیر قانع نشد و توضیحات وزیر به رأی گذاشته شد که بر این اساس نمایندگان نیز با 112 رأی موافق، 120 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در جلسه از توضیحات وزیر قانع نشدند و وزیر ورزش از مجلس کارت زرد دریافت کرد.

  • بررسی گزارش کمیسیون بهداشت درباره نحوه اجرای طرح دارویار

در ابتدا بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت مطرح نمودکه در گذشته سهم بیمار و سهم بیمه را داشتیم و سهم یارانه سلامت را اضافه کردیم، این موضوع باعث شده تا پرداختی بیماران تغیری نکند و یا حتی در مواردی نسبت به گذشته کاهش یابد.

زهرا شیخی ، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه مطرح نمود که اجرای طرح دارویار در بستر نسخ الکترونیک و پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان با ابهام روبرو است.

محمدباقر قالیباف، درباره طرح دارویار با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن در اجرای طرح دارویار است، اشاره نمود که مردم عزیز باید بدانند ما در حوزه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان ظرفیت ارز را حذف نخواهیم کرد، در حقیقت یارانه‌ها به صورت مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود.

  • اصلاح طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها

نمایندگان در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اصلاحات این طرح موافقت کردند.

  • اصلاح طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس جهت رفع ایرادات شورای نگهبان

نمایندگان در مورد طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان موافقت کردند.

- سمیه رفیعی را با 157 رأی به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت محیط زیست انتخاب شد.

- سیدجواد حسینی کیا با کسب 137 رأی و معصومه پاشایی بهرام با کسب 89 رأی بعنوان ۲ عضو ناظر مجلس در شورای عالی استاندارد انتخاب شدند.

سپس نطق های میان دستور و تذکرات شفاهی نمایندگان بیان شد و زنگ پایان نشست علنی سه شنبه، 11 مرداد ماه مجلس شورای اسلامی درساعت 12 به صدا درآمد.

ارسال نظر: