تذکر بابت عدم شفافیت تصمیمات هیئت رئیسه مجلس

کدخبر: 2376575

مالک شریعتی: از آنجا که هیئت رئیسه مجلس هم منتخب نمایندگان هستند، حق مسلم نمایندگان است که بدانند منتخبان آنان در هیئت رئیسه مجلس چگونه تصمیم می‌گیرند و به چه رأی می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: از رئیس مجلس برای اهتمام ویژه در راه‌اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان که تاکنون بیش از دو سوم از همکاران به صورت داوطلبانه و جلوتر از سایر دستگاه‌ها با آن پیوسته‌اند، تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: البته در مجلس همچنان یک بخش مغفول و بسیار مهم وجود دارد که باید شفاف شود. در واقع باید آرای اعضای هیئت رئیسه مجلس و تصمیمات هیئت رئیسه شفاف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطق شفافیت آرای نمایندگان برای مردم آن است که چون نمایندگان با رأی مردم انتخاب شده‌اند حق مردم آن است که بدانند منتخبان آنان در مجلس چه تصمیماتی می‌گیرند و به چه رأی می‌دهند. از آنجا که هیئت رئیسه مجلس هم منتخب نمایندگان هستند، حق مسلم نمایندگان است که بدانند منتخبان آنان در هیئت رئیسه مجلس چگونه تصمیم می‌گیرند و به چه رأی می‌دهند.

شریعتی با اشاره به اینکه دو شرط برای رأی به اعضای هیئت رئیسه برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم داریم، گفت: در وهله اول نامزد عضویت در هیئت رئیسه مجلس باید عضو سامانه شفافیت آرای نمایندگان برای اطلاع مردم شده باشد و از سوی دیگر نامزد عضویت در هیئت رئیسه مجلس با امضای یک متن که آماده شده به همکاران خود و مردم تعهد دهد آرای هیئت رئیسه مجلس را صرفاً برای نمایندگان شفاف کند. این متن از ۱۱ اردیبهشت ماه در سامانه مجلس بارگذاری شده است و همکاران می‌توانند آن را امضا کنند.

ارسال نظر: