ایـستگـاه آخــر طرح شفافیت قوای سه‌گانه

کدخبر: 2376622
خبرنگار:

درباره آخرین مرحله بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه

نسیم‌آنلاین: بیش از دو ماه از آخرین نظر شورای نگهبان درباره طرح «شفافیت قوای سه‌گانه» می‌گذرد. می‌توان گفت دلیل اصلی طولانی شدن تبدیل شفافیت به قانون، کنار گذاشتن طرح «شفافیت آراءِ نمایندگان» و تلاش برای شفاف کردن همه دستگاه‌ها بوده است.

مهمترین ایراد باقی‌مانده هیئت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام هم که باعث ارجاع مصوبه مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام شد موضوع شفاف شدن آرا مجمع تشخیص در موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان بود.

بعد از اطلاعیه‌های متعدد مجلس و مجمع علیه یکدیگر، مجمع تشخیص مصلحت در ۱۳ اردیبهشت اولین جلسه برای بررسی این موضوع را تشکیل داد. طبق گفته جوکار (رئیس کمیسیون امور داخلی کشور) مجمع تشخیص در جلسه بعدی رأی نهایی را خواهد داد.

در هر حال به نظر می‌رسد موضوع شفافیت آرا نمایندگان که یکی از مطالبات اصلی مردم و یکی از وعده‌های تعداد زیادی از نامزدها و فهرست‌ها در انتخابات ۹۸ بود، به ایستگاه آخر رسیده و در آستانه تصویب نهایی است.

هرچند که مجلس می‌توانست با به سرانجام رساندن شفافیت آرا نمایندگان در همان سال ابتدایی مجلس یازدهم این گام مهم را زودتر بردارد نه اینکه کار به سال آخر مجلس برسد تا عده‌ای شائبه تصویب در سال انتخابات را مطرح کنند.

 

ارسال نظر: