کمیسیون تلفیق؛ همچنان مبهم

کدخبر: 2376883
خبرنگار:

نسیم آنلاین: با وجود اینکه بیشترین تغییر در لایحه بودجه نه در صحن علنی که در کمیسیون تلفیق انجام می‌شود ولی امسال هم مذاکرات بودجه پشت درهای بسته انجام می‌شود.

ازما سال گذشته در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۱ نسبت به عدم شفافیت مذاکرات کمیسیون تلفیق و نبود پخش زنده، در مطلبی با عنوان «کمیسیون ابهام» انتقاد کرده بود. مجلس هم در نهایت لایحه بودجه را با حدود ۲۰ درصد تغییر به قانون تبدیل کرد که تفاوت کمی نیست.

چرا مجلس نمی‌خواهد تجربه خوب شفافیت در مذاکرات کمیسیون ویژه «طرح صیانت» را تکرار کند؟ مگر قرار نیست با قانون شدن طرح «شفافیت قوای سه‌گانه» مذاکرات کمیسیون‌ها هم شفاف شود؟ چرا مجلس معطل قانون مانده است؟ چرا هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون تلفیق خودشان پیش‌قدم نمی‌شوند؟

رئیس مجلس به تازگی در آخرین اظهارنظر خود در جلسه معارفه رئیس جدید دیوان محاسبات در خصوص مردم پایه بودن این نهاد گفته که مردم باید بر دستگاه‌های کشور نظارت کرده تا دخل و خرج را به صورت شفاف ببینند و بر آن نظارت کنند. چرا مجلس زمینه همین نظارت مردمی را ابتدا از خودش و با شفاف کردن مذاکرات کمیسیون تلفیق شروع نمی‌کند؟

آقای قالیباف شما بارها در تأیید موافقت خود با شفافیت به این نکته استناد کردید که به عنوان نفر اول طرح را امضا کردید. آیا اجرای داوطلبانه شفافیت نشانه بهتری برای موافقت با آن نیست؟!

ارسال نظر: