وزش باد شدید در تهران و البرز از فردا

کدخبر: 1000835

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار شریع هواشناسی گفت: جمعه و شنبه در البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، بوشهر، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود

به گزارش «نسیم»، احد وظیفه افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی روز جمعه در برخی نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس، دامنه های البرزو سواحل دریای خزر و بعدازظهردر مرکز، شرق و شمال شرق رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد، پیش بینی می شود. شدت بارش در لرستان و شمال خوزستان می باشد.

وی ادامه داد: روز شنبه در شمال شرق و دامنه های البرز شرقی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود. شدت بارش در این روز در استان خراسان رضوی خواهد بود. روز یکشنبه در برخی نواحی استان خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال غرب رگبار پراکنده باران رخ خواهد داد. همچنین جمعه واوایل روز شنبه در استانهای البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی وشمال وشرق اصفهان، بوشهر، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می شود.

وظیفه گفت: از شنبه بعدازظهر مجددا سرعت باد در استانهای شمال شرق و شرق و استانهای واقع در سواحل خلیچ فارس و دریای عمان افزایش می یابد که در پاره ای نقاط منجر به گردوخاک نیز می گردد. روز جمعه خلیج فارس مواج می باشد و از روز شنبه بویژه در نیمه شرقی خلیج فارس بر شدت وزش باد و ارتفاع امواج افزوده می شود این شرایط در روز یکشنبه نیز ادامه می یابد.

ارسال نظر: