سمنان یخ زد‌

کدخبر: 2075256

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دمای هوا در اکثر قریب به‌اتفاق نقاط این استان به زیر صفر رسیده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، غلامرضا حسنی غربا با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر بارش برف در بخش‌های وسیعی از هر هشت شهرستان این استان ادامه دارد.

وی با اشاره به بارش‌های برف در این استان در سه روز اخیر، تصریح کرد: بارش‌ها در اکثر نقاط این استان تا فردا پنجم آذرماه ادامه دارد. مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه این جبهه هوای سرد از فردا به تدریج از استان سمنان خارج می‌شود، اضافه کرد: دمای هوا از شنبه و به تدریج رو به افزایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه بارش برف دیروز در شرق استان از 40 سانتیمتر هم گذشت، خاطرنشان کرد: بیشترین بارش برف امروز در استان سمنان در رضوان با 8.5 سانتیمتر ثبت شده است. حسنس غربا ادامه داد: همچنین در ایستگاه ملاده مهدیشهر 7 سانتیمتر، در ایستگاه‌های آرادان، نردین و بیارجمند بارش پنج سانتیمتری برف، ایوانکی 1.8 و در سمنان و گرمسار نیز یک سانتیمتر برف ثبت شده است.

وی از آغاز مجدد بارش برف در شاهرود از صبح امروز خبر داد و گفت: بارش برف در اکثر شهرها و از جمله شاهرود و سمنان تا پایان امشب ادامه دارد. وی با اظهار خرسندی از بارش برف در گرمسار و آرادان، گفت: با بارش برف در این دو شهرستان گرمسیر، برف غرب تا شرق استان پهناور سمنان را دربرگرفت.

‌مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمترین دمای این استان را نردین با منفی 16درجه اعلام کرد و گفت: دمای هوا در سمنان نیز در سردترین نقطه به منفی 6 و در گرمترین زمان به منفی دو درجه رسید. همچنین دمای هوا در رضوان به منفی 15درجه رسید. وی با اشاره به لغزنده بودن اکثر محورهای این استان از اختلال احتمالی در تردد خودروها در محورهای این استان و به ویژه در مناطق کوهستانی و محورهای شمالی استان خبر داد و گفت: علاوه بر بارش برف، یخبندان و لغزندگی در سطح جاده‌ها بحث مه‌آلودی و کاهش دید ناشی از مه و نیز وزش باد شدید و کولاک در اکثر این محورها قابل پیش‌بینی است.

مدیرکل هواشناسی استان به رانندگان توصیه کرد:در صورت سفرهای برون شهری و عبور از محورهای کوهستانی این استان تجهیزات زمستانی و از جمله زنجیر چرخ و پوشاک گرم و ... را به همراه داشته و از سالم بودن بخاری و سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن شوند.

ارسال نظر: