زاگرس ۴۰ درصد آب شیرین کشور را تامین می‌کند

کدخبر: 930040

مدیرکل مشارکت‌های مردمی محیط زیست با بیان اینکه زاگرس سرچشمه اصلی رودخانه‌های کشور است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۸ میلیون درخت بلوط در این جنگل‌ها نابود شده است و منطقه به دلیل دخل و تصرف‌های نابخردانه آسیب دیده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمد درویش در اولین کنگره تخصصی صلح سبز با بیان این مطلب افزود: باید میان محیط زیست و صلح بین الملل ارتباط برقرار کنیم چرا که کسانی که به حفظ آموزه‌های محیط زیستی احترام نمی‌گذارند، مجبورند تنش‌های محیط زیستی را تحمل کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما با تنش‌های اجتماعی در حوزه آب در مرکز، جنوب شرقی و جنوب غربی کشور روبرو هستیم و استانهای لرستان، قم، کرمان، خوزستان و یزد تنش‌های جدی را متحمل شده‌اند. همچنین نشست زمین به مرزهای غیر قابل تصوری رسیده است به طوری که در استان هرمزگان فرو چاله‌هایی به وجود آمده است.

درویش گفت: مجموع آب قابل استحصال در کشور حدود 120 میلیارد متر مکعب است که در بدترین وضعیت با تعمیم 10 میلیون متر مکعب آب می‌توانیم آب مورد نیاز کشور را تامین کنیم. اما نگاه مدیریتی خردمندانه نیست. تلاش ما در سازمان محیط زیست بر روی بازگردانندن دانایی به صورت نهادینه در میان مردم است. به صورتی که از مقاطع پایه تحصیلی یعنی مدارس ابتدای و مهد کودک‌ها سهم محیط زیتس را به همراه توانایی خوانندن و نوشتن به بچه‌ها آموزش می‌دهیم.

ارسال نظر: