رئیس صندوق بین المللی پول:تولید کنندگان نفت حاشیه خلیج فارس نظام مالی خودرا اصلاح کنند

کدخبر: 1036989

کریستین لاگارد افزود: برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (جی سی سی) سیاستهای اقتصادی محتاطانه ای را در پیش گرفته اند و بقیه این کشورها نیز باید همین رویه را در پیش گیرند

به گزارش نسیم به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول به کشورهای تولید کننده نفت حاشیه خلیج فارس توصیه کرد که باید در نظام مالی خود اصلاحاتی داشته باشند .

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول در ششمین میزگرد وزیران انرژی در دوحه اعلام کرد که برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (جی سی سی) سیاستهای اقتصادی محتاطانه ای را در پیش گرفته اند و بقیه این کشورها نیز باید همین رویه را در پیش گیرند .

وی این سخنان را پس از دیدار خود با مسئولان مالی کشورهای عضو شورای همکاری های خلیج فارس بیان کرد .

افت قیمت نفت سبب شده است درآمد بسیاری از این دولتها به شدت کاهش یابد .

رئیس صندوق بین المللی پول اعلام کرد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید اصلاحات بودجه ای بیشتری انجام دهند تا خود را با افت قیمت نفت در بلند مدت هماهنگ کنند .

لاگارد گفت: کشورهایی که هنوز سیاستهای اصلاحی مالی را آغاز نکرده اند، می توانند از تجربه کشورهایی که این سیاستها را به کار گرفته اند، استفاده کنند .

وی از کشورهایی همچون عربستان و امارات خواست که هر چه زودتر، مالیات بر ارزش افزوده را در نظام مالی خود پیش بینی کنند زیرا حتی نرخ پایین چنین مالیاتی، می تواند درآمدهای چشمگیری برای دولتها ایجاد کند .

لاگارد تأکید کرد که این اصلاحات نباید با تأخیر رو به رو شود و همچنین به دولتها توصیه کرد که روند افزایش پرداختهای خود را مهار کنند .

وی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی به دلیل افت قیمت نفت، گفت: با توجه به واقعیتهای مالی کنونی، امکان افزایش پرداختهای عمومی وجود ندارد .

ششمین میزگرد وزارتی انرژی آسیا از دیروز (یکشنبه، 17 آبانماه) در دوحه قطر آغاز به کار کرد و فردا (سه شنبه، 19 آبانماه) به پایان می رسد؛ این رویداد دو سال یکبار از سوی مجمع جهانی انرژی برگزار می شود .

ارسال نظر: