"آستانه تحمل ایران برای افت قیمت نفت از عربستان کمتر است"

کدخبر: 932793

نایب رئیس انجمن اقتصاد انرژی در گفتگو با «نسیم»، آستانه تحمل اعضای اوپک برای افت قیمت جهانی نفت را تا کف ۸۰ دلار ازریابی کرد

مرتضی بهروزی فرد، تاکید کرد: درحال حاضر، قیمت نفت به حدی که واکنش اعضای اوپک را در برداشته باشد، نرسیده است.

وی دلایل افت قیمت درشرایط کنونی را افزایش عرضه،کاهش تقاضا،میل به ذخیره سازی و درعین حال مصادف شدن با فصل پاییزیعنی، فصل کم مصرف برشمرد و تصریح کرد: قیمت نفت، صرفنظرازبروز مسایل سیاسی، در فصل زمستان به دلیل سرمای شدید ومصرف بالای سوخت وتابستان به دلیل مسافرت های فراوان روبه افزایش می رود.

این کارشناس ارشد انرژی، یکی ازدلایل افت قیمت درروزهای اخیر را هم بروز تحولات در منطقه خاورمیانه ذکر کرد واظهارداشت: در حال حاضر داعش، تاثیر جدی برروی قیمت نفت نداشته و کشورهای لیبی، نیجریه و سوریه نیز به ثبات نزدیکتر می شوند.

بهروزی فرد،احتمال افت قیمت نفت به زیر90 دلار را رد نکرد ودرعین حال ابراز داشت: افت قیمت نفت به زیر 80 دلار، واکنش جدی اعضای اوپک را دربرخواهد داشت .

نایب رئیس انجمن اقتصاد انرژی ایران، با بیان اینکه اقتصاد اعضای اوپک به شدت به نفت وابسته است، گفت:صادرات نفت ایران کم بوده والبته بخشی از ارز فروش نفت هم به کشور منتقل نمی شود، بنابراین آستانه تحمل ایران درقیاس با عربستان در رابطه با افت جهانی قیمت نفت کمتر بوده، زیرا ایران بودجه خود را با نفت 100 دلاری بسته است .

ارسال نظر: