شرکت ملی گاز تا پایان بهمن‌ماه بیش از ۲۳ میلیون مترمکعب میعانات گازی تولید کرد

کدخبر: 986564

معاون عملیات شرکت ملی گاز افزود: در این مدت، ۱۵۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون مترمکعب گاز فرآورش و به خطوط سراسری ارسال شده است

به گزارش «نسیم»، معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران اظهارکرد: شرکت ملی گاز ایران در ١١ ماه پارسال، ١٣٥ میلیارد و ٤٣٢ میلیون مترمکعب گاز را فرآورش و به خطوط سراسری ارسال کرده بود.
عبدالحسین ثمری افزود: در ١١ ماه امسال، بیش از ٢٣ میلیون و ٥٢٠ هزار مترمکعب میعانات گازی تولید شده که این مقدار در مدت مشابه پارسال، بیش از ٢٢ میلیون و ٤١٥ هزار مترمکعب بوده است.
وی با بیان این که در ١١ ماه پارسال، ٨٨٦ هزار و ٧٢٧ تن گوگرد در شرکت‌های پالایشی (پالایشگاه‌های پارس جنوبی، خانگیران و ایلام،) تولید شده است، یادآور شد: در ١١ ماه امسال تولید گوگرد افزایش یافته و به ٩١٧ هزار و ٨٦٨ تن رسیده است.
ثمری تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده، بیش از یک میلیون و ٨٦٧ هزار متریک تن ال پی جی و یک میلیون و ٣٥٢ هزار متریک تن اتان نیز تولید شده که این مقدار در ٩ ماه پارسال، ٨٩٨ متریک تن LPG و یک میلیون و ٣٢٩ هزار متریک تن اتان بوده است.
به گفته معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران، پالایشگاه بیدبلند در ١١ ماه امسال، سه میلیارد و ١٦٤ میلیون مترمکعب گاز و پالایشگاه فجر جم نیز سه میلیارد و ٦٢١ میلیون مترمکعب گاز از خط پنجم سراسری دریافت کرده است.
ثمری یادآور شد: دریافت گاز از خط پنجم سراسری برای ارسال به پالایشگاههای فجر جم و بیدبلند، شاهد افزایش روزانه ٢,٤ میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.
ارسال نظر: