نمودار فرهنگی اردیبهشت ۱۴۰۱

همه دربرابر کاهش مخاطبان‌مان مسئولیم

کدخبر: 2376417
خبرنگار:

روزشمار فرهنگی اردیبهشت 1401

نسیم آنلاین: سال ۱۴٠۱ از نظر فرهنگی سال پر تب و تابی بود. در نمودار فرهنگی ۱۴۰۱ با هم نگاهی به این رویدادها و تحولات فرهنگی خواهیم انداخت تا ببینیم در سالی که گذشت نبض فرهنگ چگونه می‌تپید.

روزشمار فرهنگی اردیبهشت ۱۴۰۱

  • اعضای هیئت امنای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منصوب شدند (۴ اردیبهشت)
  • رئیس صداوسیما: همه باید خود را در برابر کاهش مخاطبان صداوسیما مسئول بدانیم (4 اردیبهشت)
  • محمدعلی اسلامی ندوشن درگذشت (6 اردیبهشت)
  • مهدی رمضانی با حکم وزیر ارشاد به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور منصوب شد (8 اردیبهشت)
  • نادر طالب‌زاده درگذشت (9 اردیبهشت)
  • حجت الاسلام والمسلمین سرلک و احمد مرادپور به‌عنوان دو عضو جدید شورای پروانه نمایش آثار سینمایی معرفی شدند (18 اردیبهشت)
  • محسن برمهانی معاون سیما شد (19 اردیبهشت)
  • وزیر ارشاد مطرح کرد:‌ تحقق صادرات کاغذ تا ۱۴۰۲ (21 اردیبهشت)
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان: بودجه عفاف و حجاب در گیلان وجود ندارد (22 اردیبهشت)
  • محمد هاشمی: صداوسیما نتوانسته صدای تمامی جریانات سیاسی را منعکس کند (25 اردیبهشت)
  • نیک‌بین در صحن مجلس: برگزاری زودهنگام کنکور سراسری برخلاف قانون است (25 اردیبهشت)
  • امام جمعه قزوین:‌ حفظ کرامت مخاطبان در عرصه عفاف و حجاب اولویت اول است (26 اردیبهشت)
  • آیت الله فاطمی نیا درگذشت (26 اردیبهشت)
  • طرح فروش آثار تاریخی از دستور کار خارج شد (29 اردیبهشت)

وزیر ارشاد مطرح کرد:‌ تحقق صادرات کاغذ تا ۱۴۰۲

 وزیر ارشاد: «متأسفانه تا قبل از این تولید کاغذ داخلی از بالای ۹۰ هزار تن به زیر ۱۰ هزار رسیده بوده اما وظیفه ما درست کردن وضعیت است. بنابراین از کارخانه فارس بازدید کردیم. با استاندار فارس و مسئول کارخانه و بانک عامل تسهیلات‌دهنده صحبت کردیم. در خوزستان هم همین اتفاق در جریان است. داریم از ۴ مرکز تولیدی کاغذ حمایت می‌کنیم و چشم‌اندازمان این است که تا سال ۱۴۰۲ همه مشکلات خودمان را رفع کنیم و به صادرات برسیم.»

رئیس صداوسیما: همه باید خود را در برابر کاهش مخاطبان صداوسیما مسئول بدانیم

به گزارش «خبرآنلاین‌» پیمان جبلی رئیس صداوسیما در ضیافت افطار با جمعی از هنرمندان گفت: «همه ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسئولین صدا و سیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقه‌ای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثاری که در گذشته با هزینه‌های کمتر ساخته می‌شد، ماندگارترند؟ همه‌مان مقصریم و نمی‌توانیم خودمان را تبرئه کنیم.»

محمد هاشمی: صداوسیما نتوانسته صدای تمامی جریانات سیاسی را منعکس کند

رییس اسبق صداوسیما در مصاحبه با «اعتمادآنلاین»: «متاسفانه رسانه ملی صدای تمامی جریانات سیاسی را منعکس نمی‌کند. در بسیاری از موارد مشاهده شده که در برنامه‌های مناسبتی همچون؛ دفاع مقدس و دهه فجر تنها از برخی افراد نام برده می‌شود و الباقی شخصیت‌های تاثیرگذار به مردم معرفی نمی‌شوند یا از تاریخ سیاسی کشور حذف می‌شوند.»

امام جمعه قزوین:‌ حفظ کرامت مخاطبان در عرصه عفاف و حجاب اولویت اول است

رئیس  شورای فرهنگ عمومی استان قزوی: «ما به این دلیل به عفاف و حجاب اهمیت می‌دهیم که عفاف و حجاب حافظ و حراست‌کننده کرامت انسانی است، این دو مسئله به موازات یکدیگر باید پیش بروند و دنبال شوند و نباید کرامت انسان‌ها زیرپا گذاشته شود.»

نیک‌بین در صحن مجلس: برگزاری زودهنگام کنکور سراسری برخلاف قانون است

حجت الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: «کنکور سراسری باید مطابق قانون مصوب مجلس در سال ۹۶ برگزار شود». نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «در واقع هدف آن است که کنکور سه ماه زودتر برگزار شود تا دانشجویان مهرماه سر کلاس بروند. داوطلبان کنکور یک سال است که زحمت می کشند و نباید با چنین تصمیماتی با روح و روانشان بازی شود.»

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: «باید این مسئله بررسی شد که آیا این تصمیم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است یا خیر.» رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «لازم است کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی کند تا حقی از کسی ضایع نشود چرا که زمان هم بسیار کم است.»

ارسال نظر: