ایران در نبردی نزدیک برابر فرانسه شکست خورد؛ آغاز هفته دوم لیگ ملت‌ها با یک امتیاز ارزشمند

کدخبر: 2388756

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۶، پس از رقابتی پایاپای و نفس‌گیر مقابل فرانسه، با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد. شاگردان روبرتو پیاتزا با وجود این باخت، عملکردی امیدوارکننده از خود به نمایش گذاشتند و موفق شدند یک امتیاز از این مسابقه حساس کسب کنند.

نسیم‌آنلاین: تیم ملی والیبال ایران شامگاه چهارشنبه سوم تیرماه در نخستین مسابقه هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۶ به مصاف فرانسه رفت و در پایان یک دیدار نزدیک و پنج‌سته، نتیجه را ۳ بر ۲ واگذار کرد.

ملی‌پوشان ایران در این مسابقه ست‌های دوم و چهارم را با نتایج ۲۵ بر ۲۳ و ۲۶ بر ۲۴ به سود خود پایان دادند، اما فرانسه موفق شد ست‌های اول، سوم و پنجم را به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۱ و ۱۷ بر ۱۵ از آن خود کند تا پیروز میدان باشد.

بازی از همان ابتدا با برتری نسبی فرانسه آغاز شد و این تیم توانست ست نخست را با استفاده از سرویس‌های مؤثر و عملکرد موفق در حمله به سود خود خاتمه دهد. در ست دوم اما شاگردان روبرتو پیاتزا با نمایشی منسجم‌تر به بازی بازگشتند و با درخشش بازیکنانی مانند امیرمحمد خانزاده و علی حق‌پرست موفق شدند کار را به تساوی بکشانند.

ست سوم بار دیگر با برتری فرانسوی‌ها همراه شد اما تیم ایران در ست چهارم با وجود رقابت فشرده در امتیازهای پایانی، عملکردی قابل قبول ارائه کرد و با کسب پیروزی ۲۶ بر ۲۴، تعیین برنده مسابقه را به ست پنجم کشاند.

در ست سرنوشت‌ساز پنجم نیز دو تیم رقابتی نزدیک داشتند و حتی ایران در مقاطعی از حریف پیش افتاد، اما تجربه بالاتر بازیکنان فرانسه در امتیازهای حساس پایانی باعث شد این تیم با نتیجه ۱۷ بر ۱۵ پیروز شود و مسابقه را به سود خود خاتمه دهد.

با این نتیجه، ایران نخستین بازی خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها را با کسب یک امتیاز پشت سر گذاشت. ملی‌پوشان کشورمان در دومین دیدار این هفته از ساعت ۱۸:۳۰ روز پنجشنبه چهارم تیرماه برابر آمریکا قرار خواهند گرفت.

تیم ملی ایران پیش از این در هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۶ یک پیروزی مقابل آرژانتین و سه شکست برابر برزیل، بلغارستان و بلژیک را تجربه کرده بود و اکنون امیدوار است در ادامه رقابت‌ها نتایج بهتری کسب کند.

ارسال نظر: