اوجاقی: در مجموع کسب مدال یک پله صعود داشتیم

کدخبر: 1039913

سرمربی تیم ملی ووشو در گفتگو با «نسیم» افزود: هنوز صحبتی در خصوص آینده همکاری من با تیم ملی نشده است/ زمانی موفق به گرفتن جایگاه چین می‌شویم که کار جدی در استان‌ها انجام بدهیم/ می‌توانیم سه تیم ملی همزمان داشته باشیم

حسین اوجاقی، سرمربی تیم ملی ووشو در گفتگو با «نسیم»، در مورد سیزدهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جهان اظهار داشت: مسابقات از لحاظ کمی و کیفی سطح بسیار بالایی داشت و خدا را شکر ما هم توانستیم نتایج خوب و قابل قبولی را کسب کنیم و در بخش ساندا به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کنیم. بچه‌ها ما بازی‌های بسیار خوبی را در مقابل سرسختی از کشورهای روسیه، ویتنام، فیلیپین انجام دادند و این به غیر از چین بود که از رقبای اصلی ما در ساندا است.

سرمربی تیم ملی ووشو در مورد حذف سجاد عباسی و شکست شیرزاد در نیمه‌نهایی عنوان کرد: به هر حال این دو شکست هم جز رقبات‌هایی بود که ما انجام دادیم اما بچه‌ها ما تلاش خود را کردند و زحمتشان را کشیدند. البته در وزن 75 کیلوگرم نماینده چین پیش از دیدار با سجاد عباسی در مقابل رقیب آذربایجانی خود مرتکب ضربه و حرکت خطایی شد که از آن چشم‌پوشی کردند. به هر حال مدیریت کلان ووشو از چین است و اعتراض آذربایجانی‌ها با توجه به اینکه سرداور و رئیس هیات برگزاری مسابقات از چین بود، به جایی نرسید و خیلی به این موضوع توجه نکردند.

وی ادامه داد: مجموعا این دو نماینده ما هم بازی‌های قابل قبولی انجام دادند ولی نتیجه حاصل نشد که بتوانند از سد رقبای چینی خود عبور کنند. خدا رو شکر در مجموع مدال‌های که کسب کردیم نسبت به دوره گذشته یک پله صعود داشتیم. ما در دوره گذشته موفق به کسب سه مدال طلا شدیم اما در اندونزی سه مدال طلا و یک برنز کسب کردیم که این نشان دهنده رشد یک پله‌ای ما بود.

اوجاقی در خصوص آینده همکاری خود با تیم ملی گفت: هنوز صحبتی در این خصوص نشده است و قرار است در آینده جلسه‌ای با رئیس فدراسیون ووشو داشته باشیم. تا برگزاری این جلسه موضوعی مشخص نخواهد شد و برنامه‌ریزی‌های کلی، روند و سیاست‌های حرکت‌های تیم ملی در آن جلسه مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که امکان گرفتن جایگاه چین به عنوان قدرت ووشو دنیا وجود دارد، تصریح کرد: ما زمانی موفق به گرفتن چین خواهیم شد که کاری جدی در استان‌های خود انجام بدهیم. ما باید نرم افزاری استان‌ها را تقویت کنیم و کشورها را به هشت یا ده منطقه تقسیم کنیم و هر سه یا چهار استان را در یک منطقه قرار بدهیم و از وجود مربیان خارجی برای آنها استفاده کنیم. اگر ما اینها را بتوانیم از لحاظ سطح فنی بالاتر بیاوریم قطعا خروج آن برای تیم ملی بهتر خواهد بود و بعد از چهار یا پنج سال به جایگاه چین حمله کنیم.

اوجاقی در خصوص پشتوانه‌سازی برای قهرمانان تیم ملی در صورت نبود این نفرات گفت: خوشبختانه شرایط ووشو کشور در حال حاضر به گونه‌ای است که می‌توانیم سه تیم ملی همزمان را برای حضور در سه مسابقه مختلف داشته باشیم. دلیل آن نیز این است که در رده جوانان در سالیان گذشته سرمایه‌گذاری خوبی شده بود و نتایج مناسبی به دست آمده بود. نفراتی که از جوانان به تیم ملی می‌رسند شاید در ابتدا نتوانند جایگزین نفرات بزرکسالان شوند اما قابلیت این را دارند که عضو تیم ملی در نبود این نفرات باشند و این نشان می‌دهد دست ما در تالو ساندا خالی نیست.

ارسال نظر: