سنایی: عملکرد تیم اعزامی به مالزی بهتر از سال گذشته است

کدخبر: 1042466

سرمربی تیم ملی اسکواش گفت: لازمه رسیدن به آمادگی کامل اجرای دقیق برنامه‌هاست/ به دلیل مشکلات مالی چندین اردوی مهم ما کنسل شد

به گزارش «نسیم» و به نقل از فدراسیون اسکواش 'سیدمحمدحسین سنایی' سرمربی تیم ملی اسکواش ایران، تصریح کرد در این دوره از مسابقات مالزی با کاروانی متشکل از 27 ورزشکار و همراه شرکت کردیم که 11 ورزشکار پسر و 8 ورزشکار دختر در این رقابت ها حضور یافتند.

وی افزود: در این رقابت ها فرصتی به بازیکنان خارج از تیم ملی نیز برای حضور در مسابقات به منظور تقویت اسکواش و تیم ملی داده شد. بسیاری از بازیکنان شرکت کننده در این تورنمنت بین المللی از ایران برای نخستین و یا دومین بار است در این رقابت ها حضور می یابند و امیدواریم این حضور باعث تجربه جوانان شده و آینده بهتری برای آنها رقم بزند.

سنایی در ادامه گفت: قارونی، شاملی و زارعیان در بخش پسران و نکوپایان در دختران به فینال مسابقات رسیده اند 'محمدرضا جعفرزاده' به دلیل ناداوری نتوانست به جمع چهار بازیکن برتر بیپوندد،

وی از عملکرد سایر ورزشکاران ایرانی حاضر در این رقابت ها ابراز رضایت کرد و گفت که تیم ایران نسبت به کاروان سال گذشته تا این لحظه نتایج بهتری کسب کرده است. سنایی از این تورنمنت به عنوان نخستین مرحله آماده سازی تیم های ملی نوجوانان ایران برای مسابقات قهرمانی آسیا در بخش تیمی و انفرادی یاد کرد که سال آینده به ترتیب در چین تایپه و مالزی برگزار می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بازیکنان به دلیل دور بودن از تمرینات برای یک دوره سه ماهه، از آمادگی مطلوب مورد نظر فاصله دارند و برای رسیدن به آمادگی لازم برنامه ای به فدراسیون تحویل شده که شورای فنی آن را تصویب کرده است، اما لازمه رسیدن به آمادگی شرایط اجرای برنامه هاست.

سرمربی تیم اسکواش همچنین از برنامه ریزی برای اعزام دو اسکواش باز کشورمان به رقابت های جهانی 'اسکاتیش بریتیش' که از معتبرترین مسابقات بین المللی بعد از قهرمانی جوانان جهان است خبر داد، اما گفت به دلیل مسئله بودجه و منابع مالی تاکنون وضعیت این حضور مشخص نشده است.

وی برخی کمبودها مانند ناکافی بودن زمین اسکواش و کمبود مربی را از جمله عواملی دانست که بر کیفیت این رشته ورزشی در ایران تاثیرگذار است.

سنایی گفت: اسکواش کماکان مظلوم است. بازیکنان با همه نداشته ها با غیرت بازی می کنند، کادر فنی زحمت می کشد و به مدد این زحمات تابستان سال گذشته چهار مدال طلای آسیا را بدست آورد.

وی اظهار امیدواری کرد با افزایش حمایت از اسکواش، ایران به اهداف خود که قهرمانی آسیا است، دست یابد.

ارسال نظر: