علیزاده: نباید شاهد خالی ماندن سالن‌های ورزشی دانشگاه‌ها بود

کدخبر: 2002741

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: وجود ۴ میلیون دانشجو در ایران ظرفیت خوبی برای توسعه ورزش در جامعه به حساب می‌آید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران حضور 11 هزار ورزشکار دانشجو در المپیاد فیزو را یک رویداد جهانی تلقی کرد و گفت: ورزش باید حرکت مؤثرتری در دانشگاه‌ها داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی محمدحسین علیزاده، روز پنجشنبه 17 دی ماه در ششمین گردهمایی رؤسای هیات‌های ورزش دانشگاه‌های استان‌های سراسر کشور در مشهد، با اشاره به اینکه ورزش دانشگاه‌ها ظرفیت رشد قابل توجهی در جهان دارد، اظهار کرد: باید فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با کمک هیات‌های ورزشی استانی در راستای پویایی و اعتلای ورزش دانشجویی گام بردارد.

وی ادامه داد: اجلاس فیزو یا فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی ماه گذشته در لوزان سوئیس برگزار شد و 11 هزار ورزشکار دانشجو در المپیاد فیزو شرکت کردند که نشان از ظرفیت بالای ورزش دانشگاهی دارد.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این گردهمایی می‌تواند بر شروع فعالیت پرانرژی در راستای ورزش دانشجویی مؤثر باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های ورزش دانشگاهی در ایران هنوز نیازمند توجه و کار بیشتری است و تا جایگاه ایده‌آل فاصله قابل توجهی دارد؛ می‌توان این گردهمایی‌ها را مؤثر دانست.

علیزاده با تاکید بر اینکه برخی اختیارات فدراسیون باید به هیات‌های استانی واگذار شود، خاطرنشان کرد: اعزام‌ها به خصوص در استان‌های مرزی باید به خود استان‌ها واگذار شود. نباید موضع خاصی موجب معطل شدن مقوله ورزش در دانشگاه‌ها شود. وجود 4 میلیون دانشجو در ایران ظرفیت خوبی برای توسعه ورزش در جامعه به حساب می‌آید، با وجود این ظرفیت نباید شاهد ماه‌ها خالی ماندن سالن‌های ورزشی دانشگاه‌ها بود.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از کسب رتبه نهم در بیست و هشتمین دوره مسابقات یونیورسیاد 2015 کره جنوبی توسط تیم اعزامی دانشگاهی ایران خبر داد و عنوان کرد: در این مسابقات که در تیر ماه سال جاری با حضور 144 کشور برگزار شد تیم ایران با 132 ورزشکار حضور پیدا کرد.

ارسال نظر: