گودرزی: دولت با تمام توان پشتیبان کاروان ایران در ریو خواهد بود/ امیدواریم ورزشکاران ایرانی دل مردم را شاد کنند

کدخبر: 2048031

وزیر ورزش و جوانان گفت: حمایت‌های مالی و معنوی از سوی دولت تا حد خوبی محقق شده و امیدواریم ورزشکاران ایرانی با حداکثر توان در مسابقات شرکت کنند و دل مردم را شاد کنند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، محمود گودرزی در حاشیه نشست شورای ورزش همگانی و در جمع خبرنگاران درخصوص احتمال حضورش در المپیک ریو به همراه کاروان ایران در این مسابقات گفت: تا این لحظه تصمیمی برای رفتن به ریو ندارم.

وی درخصوص مراسم بدرقه کاروان ایران به المپیک ریو با حضور رئیس‌جمهور گفت: هفته گذشته حضور روحانی در این مراسم قطعی شد. قرار است این مراسم روز چهارشنبه هفته جاری با حضور رئیس‌جمهور، مسئولان و ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی برگزار شود.

گودرزی تصریح کرد: اعلام می‌کنیم دولت با تمام توان پشتیبان این دو کاروان ایران در المپیک و پارالمپیک ریو خواهد بود. حمایت‌های مالی و معنوی از سوی دولت تا حد خوبی محقق شده و امیدواریم ورزشکاران ایرانی با حداکثر توان در مسابقات شرکت کنند و دل مردم را شاد کنند.

وی درخصوص ورزش همگانی در ایران گفت: در سال 94 افزاش ده و نیم درصدی نسبت به گذشته داشتیم و 21درصد از جمعیت کشور به ورزش همگانی می‌پردازند که آمار تفکیکی از این درصد وجود دارد.

گودرزی یادآور شد: این آمارها را در استان‌های مختلف متفاوت است. قم کمترین رشد را داشته است و باید در استان‌ها تلاش کنیم تا شاهد افزایش ورزش همگانی باشیم. رسانه‌ها باید کمک کنند و در کنار وزارت ورزش باشند.

وی درخصوص کمک شهرداری‌ها در رشد و گسترش ورزش همگانی گفت: شهرداری تهران کمک شایانی در این حوزه ها دارد. اعتبارات و امکانات خوبی دارد و در حوزه قهرمانی نیز شهرداری دستش بسته نیست و می‌تواند هم در همگانی و هم در ورزش همگانی کمک کند.

گودرزی تصریح کرد: شهردای به دو باشگاه تهرانی زمین تمرین داده است و این پشتوانه ورزش قهرمانی است. وظیفه اصلی این نهاد پرداخت به ورزش همگانی است ولی در ورزش قهرمانی هم می‌تواند ورود کند و ماهم استقبال می‌کنیم. در استان‌ها باید جلسات شورای ورزش همگانی برگزارش ود و شهرداری‌های استان‌ها نیز مانند تهران به ورزش همگانی و قهرمانی کمک کنند.

ارسال نظر: