در حاشیه مراسم گردهمایی پیشکسوتان رشته کشتی؛

یزدانی‌خرم: طرح به کارگیری بازنشستگان و پیشکسوتان ورزشی را به وزارت ورزش ارائه خواهیم کرد

کدخبر: 2084321

شب گذشته اهالی و پیشکسوتان رشته کشتی پس از سال‌ها در مراسمی به میزبانی حسین ثابت‌کار رئیس سابق کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی « نسیم آنلاین »، شب گذشته اهالی و پیشکسوتان رشته کشتی پس از سال‌ها در مراسمی به میزبانی حسین ثابت‌کار رئیس سابق کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی گرد هم آمده، دیداری با یکدیگر تازه کرده و در خصوص مسائل و مشکلات جامعه ورزش ایران گفتگو کردند.

در این مراسم عبدالله موحد اسطوره فراموش نشدنی کشتی جهان و المپیک، محمدرضا یزدانی‌خرم رئیس سابق فدراسیون‌های والیبال و کشتی، منصور برزگر، محمد ابراهیم سیف‌پور، محمدعلی صنعتکاران، پرویز عرب، عارف ربطی، حسین ثابت‌کار و احمد عرب از پیشکسوتان کشتی و جمعی دیگر از اهالی ورزش کشور حضور داشتند.

یزدانی‌خرم در خصوص برگزاری این گردهمایی اظهار داشت: برگزاری این مراسم‌ها باعث پیوند و صمیمیت هرچه بیشتر اهالی و خانواده کشتی می‌شود، ضمن اینکه امروز پیشکسوتان زیادی در این مراسم حاضر شدند و برای کمک به جامعه کشتی اعلام آمادگی کرده و اظهار نظرهایی را انجام داده‌اند.

وی در خصوص استفاده از تجربیات پیشکسوتان در ورزش کشور گفت: یکی از مشکلات عمده و بزرگی که در ورزش ایران وجود دارد عدم استفاده از پیشکسوتان در دستگا‌های مدیریتی است. زیرا الان در ایران عرف است که تا فردی در عرصه مدیریت ورزشی یا غیره به یک سن خاصی رسید، به وی لقب پیشکسوت داده و او را خانه‌نشین کنند و این کوله‌بار تجربه وی که در سالیان زیادی در عرصه‌کار و مدیریت شده است، در کنج خانه بپوسد.

ایشان در ادامه بیان کرد: پیشکسوتانی مانند عبدالله موحد سرمایه‌های این کشور هستند. زیرا این افراد باسابقه کوله‌باری از تجربه و برکت برای ورزش ایران هستند. وزارت ورزش باید در تمامی رشته‌ها به پیشکسوتان و قدیمی‌های آن رشته اهمیت دهد و آن‌ها را در عرصه‌های مختلف مدیریت یا حتی مشاوره به کار گیرد.

رئس سابق فدراسیون کشتی گفت: برای حل این مشکل بزرگ طرحی را با بزرگان ورزش کشور نوشته‌ایم و در آینده‌ای نزدیک از طریق وزیر محترم ورزش و جوانان به هیئت دولت ارائه خواهیم کرد تا بتوانیم در دولت بعدی شاهد بکارگیری پیشکسوتان در عرصه‌های مدیریت یا مشاوره ورزشی باشیم.

ایشان در خصوص جزئیات این طرح افزود: در نخستین گام پیشنهاد برداشتن سن بازنشستگی در امر ورزش را داده‌ایم تا با بررسی و سبک سنگین کردن‌های نمایندگان محترم مجلس بتوانیم ثمر یک عمر کار و تجربه در هر رشته‌ای را خانه‌نشین نکرده و علاده بر آن در بندهای مختلف مدیریت از وی استفاده کنیم. اما بندهای دیگر این طرح در دست بررسی می‌باشد که در آینده از آن خبر خواهیم داد.

وی در پایان بر نقش مهم صندوق حمایت از پیشکسوتان تاکید کرد و گفت: امیدواریم صندوق حمایت از پیشکسوتان از طرح‌های پیشنهادی استقبال کند و در طرف دیگر وزارت ورزش و جوانان هم از این‌گونه طرح‌ها و پیشنهادات پیشکسوتان حمایت کند.

ارسال نظر: