در گفتگو با اشرفی بررسی شد؛

تاثیر تغییرات مدیریتی کمیته بین‌المللی بر پارالمپیک ایران

کدخبر: 2117489

دبیرکل کمیته پارالمپیک با اشاره به تغییر هیات رئیسه کمیته بین المللی گفت که برای ارزیابی تیم مدیریتی جدید و ارتباط آنها با ایران حداقل ۶ ماه زمان لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین مجمع عمومی کمیته بین المللی پارالمپیک پنجشنبه شب گذشته در ابوظبی برگزار شد. در جریان این مجمع انتخابات هیات رئیسه نیز برگزار شد و طی آن «اندرو پارسونز» برزیلی با ۸۴ رای به عنوان رئیس جدید کمیته بین المللی پارالمپیک معرفی شد. پارسونز به عنوان سومین رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک جایگزین «سر فیلیپ کریون» شد که ۱۶ سال متوالی در این کمیته مدیریت کرد.

کمیته ملی المپیک ایران طی سال های گذشته همواره ارتباط خوبی با کمیته بین المللی پارالمپیک داشت اما آیا تغییرات مدیریتی ایجاد شده در این کمیته، این ارتباط را تحت الشعاع قرار خواهد داد؟ این موضوع گفتگوی خبرنگار مهر با مسعود اشرفی دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک است که اتفاقا در انتخابات اخیر IPC نیز حضور داشت.

اشرفی با بیان اینکه «فیلیپ کریون» در چهار دوره چهار ساله ریاست کمیته بین‌المللی پارالمپیک را عهده‌دار بود، اظهار داشت: درانتخاباتی که هفته گذشته انجام شد، «اندرپارسونز» به جای وی، ریاست این کمیته را عهده‌دار شد. پارسونز تجربه ۲۰ سال مدیریت در کمیته ملی پارالمپیک را دارد و رئیس منطقه آمریکا در IPC نیز به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه کریل نیز در انتخابات اخیر به عنوان نایب رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک انتخاب شد، خاطرنشان کرد: در مجموع هیأت رئیسه IPC دچار تغییرات زیادی شد به طوری که ۱۰ عضو جدید برای چهار سال آینده در این کمیته قبول مسئولیت کردند.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این پرسش که «تغییرات ایجاد شده در سطح مدیریتی کمیته بین‌المللی پارالمپیک می‌تواند چه تأثیری بر پارالمپیک ایران داشته باشد؟»، گفت: کریون یک شخصیت کاریزما داشت، طی ۱۶ سالی که وی مدیریت IPC را عهده‌دار بود، از تفکراتش به خوبی استفاده شد؛ البته با رئیس جدید هم آشنا هستیم، وی از رؤسای قدیمی به حساب می‌آید، اما از آنجا که در امور اجرایی نبوده، نمی‌توانیم نظری در رابطه با عملکردش داشته باشیم و حداقل ۶ ماه یا یک سال باید بگذرد تا بتوان در این زمینه اظهارنظر درست داشت.

وی همچنین یادآور شد: رئیس جدید کمیته بین‌المللی پارالمپیک قبل از این و برای مدت ۶ سال نایب رئیس این کمیته بود و بر همین اساس با وی هم ارتباطاتی را داشتیم، اما به هر حال تفاوت‌های شخصیتی میان وی و رئیس قبلی IPC زیاد است؛ باید منتظر بمانیم و ببینیم رئیس جدید در این جایگاه چگونه فردی است و با کمیته‌های مختلف کشورهای عضو از جمله ایران چگونه ارتباط خواهد گرفت.

اشرفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: البته کریون به طور کامل از سیستم IPC خارج نشده است، وی همچنان در این کمیته عهده‌دار مسئولیت است؛ ضمن اینکه به عنوان رئیس افتخاری هم حضور خواهد داشت.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با تأکید بر اینکه IPC دارای برنامه‌های استراتژیک است که هر چهار سال یکبار تدوین می‌شود، گفت: برنامه جدید کمیته بین‌المللی پارالمپیک تا سال ۲۰۱۹ است و قطعاً رئیس جدید هم بر اساس همین برنامه باید پیش برود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: